نگاه غیرتخصصی به حوزه پژشکی آسیب زا است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سید عباس موسوی سه شنبه شب در مراسم تجلیل از پزشکان، دارو سازان و دندانپزشکان اظهار کرد: پزشکان از گروه های با مرجعیت بالا در کشور هستند و براساس مطالعات اجرا شده علیرغم همه ناملایمات و نامهربانی ها از حوزه های مختلف به جامعه پزشکی می گردد خوشبختانه گروه پزشکی یکی از گروه هایی می باشد که افتی را نشان نداده است.

نگاه غیرتخصصی به حوزه پژشکی آسیب زا است

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی باید صندلی خود را حفظ نمایند، گفت: افراد جامعه گروه مرجع را صندلی انصاف می دانند و جامعه می پسندد که به آن اعتماد کند بنابراین پزشکان باید شان مرجعیت را نگه داشته باشند زیرا دستاورد کمی نیست.

دکتر موسوی با بیان اینکه در سال های اخیر خدمات بسیار بزرگی در جامعه پزشکی اجرا شده است، اضافه نمود: برخی از افراد جامعه عمر خود را در خدمت صادقانه پزشکی صرف کردند و الگوهایی هستند که برای خیر و صلاح جامعه زحمات فراوانی کشیدند که نباید نادیده گرفته شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندان با بیان اینکه خطای پزشکی جزئی از کار پزشکی است، گفت: خطاهای پزشکی در جامعه وجود دارد و این خطاها در مراجع قضایی رسیدگی می شود ولی مثل این است که بگویید نمی خواهم هیچ تصادفی اتفاق بیفتد که راه ان این است که حمل و نقل را تعطیل کنیم.

وی با اعلام اینکه با افزایش استانداردها تعداد مرگ و میر کاهش پیدا نموده است، گفت: در گذشته فرد با کوچکترین بیماری فوت می کرد ولی امروز بیمار به زندگی برمی شود که ارتقا سطح خدمات سبب گردیده که مطالبات مردم افزایش پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه جامعه پزشکی بهره وری خوبی داشته است، اضافه نمود: امروزه سطح خدمات پزشکی با بسیاری از کشورهای پیشرفته فاصله اندکی دارد در حالی که کشور در صنایعی مانند خودرو سازی سرمایه گذاری نموده است که علیرغم این سرمایه گذاری ها با صنایع خودرو سازی جهان فاصله زیادی دارد.

دکتر موسوی به افزایش گرایش به رشته پزشکی زیاد اشاره نمود و ادامه داد: پزشکان باید اخلاق را به عنوان سرمایه نگه دارند و در حوزه های تخصصی استانداردها را حفظ نمایند.

رئیس دانشگاه پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه نگاه غیر تخصصی به حوزه پزشکی آسیب جدی وارد می نماید، گفت: در استان مازندران 25 بیمارستان دانشگاهی وجود دارد درحالی که کشورهای دیگر برای احداث بیمارستان های زیر هزار تخت مجوز صادر نمی شود و برای توسعه حوزه پزشکی باید به این سمت حرکت کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1766

به "نگاه غیرتخصصی به حوزه پژشکی آسیب زا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه غیرتخصصی به حوزه پژشکی آسیب زا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید