مرکز حمایت های روانی و اجتماعی دختران در قزوین افتتاح شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، مرکز حمایت های روانی - اجتماعی دختران و خانواده ندای مهر بهزیستی استان قزوین روز چهارشنبه با حضور جعفری، مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و مرادیان، مدیر کل امور بانوان استانداری در قزوین افتتاح شد.

مرکز حمایت های روانی و اجتماعی دختران در قزوین افتتاح شد

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: با توجه به اینکه زنان نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند و پرورش دهنده و انتقال دهنده فرهنگ به نسل های آینده هستند؛ می توان اهمیت توجه به این قشر از جامعه را درک کرد.

وی اضافه کرد: دستیابی زنان و دختران به شرایطی امن و فرصت های برابر برای آموزش و رشد و تعالی همراه با حفظ کرامت انسانی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اعلام کرد: عده ای از زنان و دختران به دلایل تفاوت های فردی و شرایط خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی امکان آسیب پذیری بیشتری در جامعه را خواهند داشت؛ اما جامعه می بایست به گونه ای دسترسی افراد را در جهت بهره مندی از قابلیت ها و امکانات موجود فراهم آورد که این قشر از جامعه نیز با حفظ شان انسانی در جهت رشد و تعالی و دستیابی به استقلال فردی گام بردارند.

وی توضیح داد: یکی از اقدامات موثردر این راستا؛ افزایش مشارکت سازمان های مردم نهاد NGOها می باشد. چرا که این نهادها باعث امکان استفاده بهینه از امکانات نهفته در جامعه و تجمیع آنها برای دستیابی به یک هدف خاص است؛ این هدف همان ارتقای سطح زندگی افراد و توانمند سازی ایشان در جهت رشد و تعالی و استقلال فردی است که گامی بلند در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است.

وارثی توضیح داد: با در نظر داشتن این هدف، دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی پس از تدوین دستورالعمل خانه سلامت در سال 1378 که به صورت دولتی، رایگان و شبانه روزی به دختران و زنان در معرض آسیب اجتماعی خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی و روان شناسی و حقوقی ارائه می دهد.

وی گفت: به منظور حمایت طلبی و گسترش بسته های خدماتی خود مطابق دستورالعمل های ماده 26، اقدام به تدوین دستورالعمل راه اندازی، اداره و انحلال خانه سلامت دختران و زنان کرد، لذا بهزیستی استان قزوین در قالب این دستورالعمل، در صدد راه اندازی مرکز حمایت های روانی- اجتماعی دختران و خانواده ندای مهر با هدف ارائه خدمات به دختران در معرض آسیب های اجتماعی گرفت.

وارثی، هدف کلی این مرکز را توانمندسازی دختران در معرض آسیب های اجتماعی، شناسایی و جذب دختران، انجام مداخلات تخصصی فردی، خانوادگی به منظور ارتقای سطح زندگی، یاری به ارتقای سطح امنیت محیط زندگی دختران در معرض اسیب های اجتماعی عنوان نمود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2501

به "مرکز حمایت های روانی و اجتماعی دختران در قزوین افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز حمایت های روانی و اجتماعی دختران در قزوین افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید