شهرهای خوزستان در تسخیر دود غلیظ

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، از نیمه شب گذشته مثل برخی شب های یک ماه اخیر، خوزستانی ها ناگهان با سوزش گلو و دشوار تر شدن تنفس روبرو گردیده اند. این علائم آشنا، نشان می دهد وزش باد باعث گردیده که دود غلیظ ناشی از آتش سوزی تالاب هورالعظیم بازهم به سمت ایران بوده است اتفاقی که معمولا شب ها و نیمه شب ها رخ می دهد و باعث بی خوابی برای افراد دارای مشکلات تنفسی هم می گردد.

شهرهای خوزستان در تسخیر دود غلیظ

صبح امروز هم اهواز و سایر شهرهای خوزستان در هاله ای از دود محو گردیده اند و رنگ خاکستری گرد و غبار این بار جای خود را به رنگ سفید دود غلیظ داده است تا برای خوزستانی ها ثابت گردد باید با این معضل جدید و حل نگردیدنی همچون گرما، گرد و غبار، خشک گردیدن رودخانه و تلف گردیدن نخل ها هم کنار بیایند.

از حدود یک ماه پیش تالاب هورالعظیم در بخش عراقی آن دچار آتش سوزی گسترده ای گردیده است و با تغییر جهت باد، دود آن به سمت شهرهای خوزستان به خصوص هویزه، سوسنگرد، اهواز ، حمیدیه و... حرکت می نماید.

در اواخر تیر ماه سال جاری عملیات مهار آتش سوزی تالاب هورالعظیم در بخش عراقی آن به علت بی توجهی کشور عراق به این مسئله با استفاده از دو فروند بالگرد آب پاش از سوی کشور ایران شروع گردید ولی این آتش سوزی بعد از هر بار مهار دوباره زبانه می کگردید.

این سلسله آتش سوزی ها که در بخش عراقی تالاب است در مرحله اول بعد از 10 روز با همکاری استانداری و محیط زیست خوزستان مجوز لازم برای مهار آن گرفتن گردید و بعد از دو سه روز خاموش گردید ولی بعد از آن آتش سوزی در بخش عراقی تالاب مجددا شروع گردید که علت آن در دست آنالیز است هر چند برخی های عقیده دارند این آتش سوزی ها به صورت عمدی صورت می گیرد.

طبق گزارش های گرفتنی احتمالا بالگردها امکان خاموشی آتش سوزی را نداشته باشند و باید به صورت زمینی برای این کار اقدام کرد که این کار مشکلات خاص خود را دارد چون منطقه ای که آتش سوزی در آن اتفاق افتاده است هنوز حاوی مین های خنثی نگردیده از زمان جنگ تحمیلی است.

به علت کاهش گردیدید آب در تالاب هورالعظیم و خشک گردیدن بخش اعظم آن، علاوه بر اینکه این تالاب به منشا گرد و غبار در استان خوزستان تبدیل گردیده است، اکنون سوختن نیزارهای خشک آن نیز باعث دود گرفتگی شهرهای استان خوزستان گردیده است.

هم اکنون محیط تالاب برای آتش سوزی آماده است و دمای بالای 50 درجه خوزستان نیز مزید بر علت گردیده است. بهترین راهکار برای خاموشی آتش تالاب، رهاسازی آب است؛ باید این موضوع آنالیز و معین گردد که آیا به صورت کلی امکان رهاسازی آب وجود دارد یا خیر؟

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: mehrnews.com
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 467

به "شهرهای خوزستان در تسخیر دود غلیظ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای خوزستان در تسخیر دود غلیظ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید