80 درصد امکانات صنعت مخابرات داخلی است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سید مجید صدری با تاکید بر اینکه اقتصاد ما باید از وابستگی خود به نفت جدا گردد و در بخش صادرات غیرنفتی قدرتمندتر ظاهر شویم، گفت: حمایت از فراوری داخل جزو برنامه های شرکت مخابرات قرار داشته و طی دو سال گذشته نیز اقداماتی در این خصوص انجام داده ایم.

80 درصد امکانات صنعت مخابرات داخلی است

وی یکی از راههای نجات کشور را تقویت بخش فراوریات داخلی و صادرات محصولات ایرانی بیان کرد و اضافه نمود: با کاهش فروش نفت به دلیل تحریم های یکجانبه، صادرات غیرنفتی یکی از اصلی ترین راه هایی است که می تواند مسائل مالی را حل نماید.

صدری با تاکید بر سیاست حمایت از کالای ایرانی به عنوان یکی از مولفه های صادرات غیرنفتی، اعلام کرد: فراوری کیفی علاوه بر فراهم کردن مقدمات صادرات بیشتر، زمینه ساز فراوری بهتر و باکیفیت تر است که در نهایت به بهبود شرایط اشتغال و توسعه مالی می انجامد.

مدیرعامل مخابرات ایران با بیان اینکه حدود 80 درصد امکانات صنعت مخابرات، داخلی است و آمادگی لازم برای استفاده از فراوریات داخل در 20 درصد به جامانده نیز وجود دارد، اضافه نمود: با اقداماتی که طی یک سال گذشته در صنعت مخابرات اجرا شده، 75 میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای کشور انجام شده است.

وی بر لزوم توجه فراوریکنندگان داخلی به احتیاج کشورهای منطقه نیز تاکید نمود و گفت: اگر مسائل داخلی مانند تعرفه ها رفع گردد، می توانیم در حوزه فراوریات مخابراتی، صادرات نیز داشته باشیم. از این رو نمایشگاهی مانند نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران (ایران اکسپو) می تواند زمینه ساز آشنایی و ورود شرکت ها به عرصه بین المللی باشد.

صدری با بیان اینکه یکی از اصلی ترین مسیرهای اقتصاد مقاومتی در کشور، ورود شرکت های فنی و مهندسی به بازارهای بین المللی است، ادامه داد: یکی از راههای ارتباط گیری شرکت های خدماتی و فراوریی داخلی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با تجار و بازرگانان خارجی و معرفی توانمندی های صادراتی این شرکت ها، می تواند حضور در نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران باشد.

چهارمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی ایران 15 تا 18 بهمن ماه با تاکید بر ضرورت توجه به فرامین رهبری، اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی و همچنین افزایش فراوری داخلی و ایجاد اشتغال، در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب با حضور کشورهای مختلف برگزار می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 67415

به "80 درصد امکانات صنعت مخابرات داخلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "80 درصد امکانات صنعت مخابرات داخلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید