چگونه طلاق جف بزوس و همسرش می تواند بر سهامداران آمازون تاثیر گذار باشد؟ ، پرونده ای مفصل برای جدایی میلیاردرترین زوج سیلیکون ولی

به گزارش مجله سرگرمی، جف بزوس و همسرش مکنزی روز چهارشنبه اعلام کردند که به زودی از یکدیگر طلاق می گیرند اما اکنون پرسشی که مطرح می گردد این است که تکلیف سهامداران آمازون چه خواهد بود.

چگونه طلاق جف بزوس و همسرش می تواند بر سهامداران آمازون تاثیر گذار باشد؟ ، پرونده ای مفصل برای جدایی میلیاردرترین زوج سیلیکون ولی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب هنوز تعیین نیست که شرایط قرارداد طلاق جف بزوس و مکنزی چیست، اما وکلا می گویند احتمالا جف بزوس راهی برای حفظ قدرت رای گیری در آمازون پیدا خواهد نمود.

اگر این زن و شوهر تصمیم گرفته باشند که پرونده طلاق خود را در واشنگتن یعنی جایی که زندگی می نمایند و مقر آمازون در آن است به جریات بیندازند، طبق قوانین دولتی، دارایی هایی که در طول 25 سال ازدواجشان انباشته شده است، متعلق به هر دو آنها است، مگر اینکه آنها یک متن توافق بنویسند.

جف بزوس هنوز هم بزرگترین سهامدار آمازون است و مالکیت 16.3 درصد از سهام شرکت را در اختیار دارد. افزون بر این او شرکت فضایی بلو اوریجین را تاسیس کرد و واشنگتن پست را در طی دوران 25 ساله فعالیت خود خرید.

واشنگتن، یعنی جایی که مقر اصلی آمازون را در خود جای داده است و بزوس در آن زندگی می نماید، قوانین خاصی برای طلاق زوج ها دارد. بر اساس این قوانین تمام دارایی ها و بدهی هایی که در طول ازدواج آنها به دست آمده است، متعلق به هر دو نفر خواهد بود. این قانون حاکی از این است که این دارایی ها به طور مساوی بین دو نفر تقسیم می گردد، مگر اینکه توافقی پیش از موعد طلاق بین دو نفر انجام گردد و تا این لحظه تعیین نیست که آیا این زن و شوهر چنین توافقی را در دست دارند یا خیر.

دیوید استارکس، وکیل طلاق در سیاتل، در این خصوصی می گوید که تقسیم عادلانه از دید قانون واشنگتن همیشه بدین معنی نیست که دارایی ها 50/50 تقسیم می شوند.

به گفته استارکس، در موارد خاص، دادگاه کوشش می نماید تا حتی دارایی ها را به طوری تقسیم کند که هر دو طرف در دراز مدت به طور تقریبا برابر با یکدیگر باشند. برای مثال، اگر یکی از همسران دارای پتانسیل بیشتری برای کسب درآمد باشد، این فرد ممکن است دارایی های کمتری را دریافت کند، زیرا محتمل است که در طولانی مدت بتواند برای خود دارایی های بیشتری فراهم کند.

با این حال، در مورد بزوس ها، که بر اساس شاخص بلومبرگ دارای ثروت خالص 137 میلیارد دلاری هستند، احتمالا دادگاه این پول را به طور مساوی تقسیم می نماید.

استارکس گفت، هنگامی که شما به عنوان یک میلیاردر به دادگاه می روید، بعید به نظر می رسد که دادگاه وقت صرف کند تا کشف کند که ده سال گذشته را چگونه ثروتمند شده اید.

اکنون نگرانی جدی برای سهامداران این است که چگونه طلاق می تواند کنترل شرکت آمازون را از دستان جف بزوس خارج کند. اردن نیللند، استادیار قانون در دانشگاه جورج میسون، که در مورد موضوع سرپرستی طلاق ها مقالاتی متعدد نوشته است، معتقد است نمی توان بدون دسترسی به نوع توافق این زوج حدس زد که چگونه می خواهند برای طلاق خود تصمیم بگیرند.

نیللند گفت: بسیاری از طلاق های مدیر عاملهای شرکت های بزرگ پیش از ثروتمند شدن، یا پیش از مقام دریافت آنها اجرا شده و بنابراین من فکر می کنم این چیزی است که باعث می گردد این طلاق کمی متفاوت باشد.

به طور معمول، مدیران اجرایی می توانند مانع از تقسیم سهام خود با همسرشان، مانند املاک و مستغلات و سایر اموال شوند. اما نیللند معتقد است: ماجرای جف بزوس متفاوت است چرا که تمام ثروت بزوس در آمازون گره خورده است. در این مورد، نمی توان به جزحدس زدن کار دیگری کرد، اما من تصور می کنم که همسرش قصد دارد مقداری از سهام خود را از آمازون دریافت کند. بنابراین این موضوع منجر به تغییر مالکیت در آمازون می گردد.

استارکس معتقد است بزوس ها قبل از علنی کردن ماجرا به همه این ها فکر نموده اند و البته توافقاتی نیز در پشت پرده انجام داده اند. برخی ازسهامداران نیز نگران وضعیت ذهنی و روانی بزوس پس از طلاقند اما یکی از کارشناسان سرشناس حوزه فناوری می گوید بزوس مردی نیست که به خاطر طلاقش افت کند.

دیوید لارکر، استاد دانشکده بازرگانی استنفورد می گوید برخی از مدیران اجرایی که از دارایی های شخصی برای تملک طلاق استفاده می نمایند، در کسب و کار از ریسک پذیری برخوردار می شوند. اما در مورد جف بزوس، ریسک پذیری خاصی در بازی رخ نخواهد داد.

پیتر والزر، وکیل آمریکایی سرشناس و مدیر آموزشگاه وکلا نیز، گفت که تنها چیزی که سهامداران باید نگرانش باشند، دادرسی طولانی است.

*رویا پاک سرشت

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: انتخاب
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 10051

به "چگونه طلاق جف بزوس و همسرش می تواند بر سهامداران آمازون تاثیر گذار باشد؟ ، پرونده ای مفصل برای جدایی میلیاردرترین زوج سیلیکون ولی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه طلاق جف بزوس و همسرش می تواند بر سهامداران آمازون تاثیر گذار باشد؟ ، پرونده ای مفصل برای جدایی میلیاردرترین زوج سیلیکون ولی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید