وزیر انرژی آمریکا: تحریم های جدیدی علیه روسیه وضع می کنیم

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر انرژی آمریکا از احتمال وضع تحریم های جدید علیه روسیه اطلاع داد.

وزیر انرژی آمریکا: تحریم های جدیدی علیه روسیه وضع می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ریانووستی، ریک پری وزیر انرژی آمریکا روز شنبه در تبادل نظر با خبرنگاران اظهار داشت دولت متبوعش به احتمال زیاد تحریم های جدیدی را در ارتباط با خط لوله انتقال گاز نورد استریم-2 علیه روسیه وضع خواهد نمود.

وزیر انرژی آمریکا پس از دیدار با مقامات لهستانی و اوکراینی، در یک نشست خبری در ورشو لهستان به سؤالی که یکی از خبرنگاران در مورد احتمال وضع تحریم های جدید علیه روسیه بر سر قضیه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 پرسید، این گونه پاسخ داد: بله، به احتمال زیاد تحریم های جدیدی وضع خواهد شد. این مسائل در سطح بسیار بالایی در آمریکا در حال آنالیز است.

پروژه نورد استریم-2 امکان انتقال گاز روسیه از جنوب سنت پترزبورگ تا سواحل آلمان از راستا دریای بالتیک را فراهم خواهد نمود. این پروژه در صورت تکمیل می تواند سالانه 55 میلیارد مترمکعب گاز را به اروپا ارسال کند. با تکمیل این پروژه روسیه قادر خواهد بود در مجموع به وسیله خطوط انتقال گاز نورد استریم و نورد استریم-2 سالانه 110 میلیارد مترمکعب گاز را به اروپا صادر کند.

خط لوله نورد استریم از اوکراین عبور نمی نماید و این از موضوعاتی است که آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی بسیار بر آن تأکید می نمایند. این کشورها می گویند که روسیه کوشش می نماید تا با تکمیل پروژه نورد استریم، درآمد اوکراین از این بخش را کاهش دهد، چراکه بخش عمده درآمد اوکراین، از خطوط انتقال گاز روسیه به اروپا تأمین می گردد.

در اوایل ماه ژوئن (اواخر خرداد) دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دیدار با همتای لهستانی خود آندره دودج اعلام نموده بود که دولتش تحریم پروژه خط لوله انتقال گاز از روسیه به آلمان را در دست آنالیز دارد.

وی با مطرح کردن این بهانه که روسیه میلیاردها دلار از فروش گاز به آلمان درآمد کسب می نماید، مدعی شده بود که تحریم احتمالی خط لوله نورد استریم در راستای منافع آلمان خواهد بود.

.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42467

به "وزیر انرژی آمریکا: تحریم های جدیدی علیه روسیه وضع می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر انرژی آمریکا: تحریم های جدیدی علیه روسیه وضع می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید