فیلم ترسناک راهبه؛ منفور منتقدان، محبوب مردم

به گزارش مجله سرگرمی، فیلم ترسناک راهبه (Nun) جدیدترین اثر سینمایی در مجموعه فیلم های ترسناک احضار (Conjuring) است که موفق گردیده بر خلاف نظرات منفی اغلب منتقدان فروش بسیارخوبی را تجربه کند.راهبه با فروش بیش از 53 میلیون دلار در اولین آخرهفته توانسته موفق ترین افتتاحیه مجموعه فیلم های احضار را تجربه کند. در عین حال فقط 27 درصد منتقدان این فیلم سینمایی ترسناک را پسندیده اند؛ آماری که راهبه را به ضعیف ترین فیلم مجموعه از نگاه منتقدان تبدیل نموده.

فیلم ترسناک راهبه؛ منفور منتقدان، محبوب مردم

در واقع دوباره در هالیوود با یکی از فیلم هایی روبرو هستیم که نقطه اوج تقابل منتقدان و مردم است. اما چطور می توان علاقه زیاد مخاطبان به این اثر سینمایی را شرح داد؟

کارشناسان سه علت عمده را به عنوان دلایل استقبال مخاطبان ذکر نموده اند . علت اول مساله در نظر دریافت سلیقه مخاطب خارجی است. امروزه در هالیوود انتخاب بازیگران در بسیاری موارد براساس تاثیر حضور بازیگر بر میزان فروش جهانی مشخص می گردد. برای مثال کارگردان های هالیوود می دانند که استفاده از بازیگران آسیایی می تواند باعث محبوبیت فیلم ها در بازار آسیا و پول سازی بیشتر گردد. به همین شکل استفاده از بازیگران در فیلم راهبه و اساسا در نظر دریافت سلیقه جهانی در وجوه دیگر فیلم نقش مهمی در موفقیت آن داشت. حضور یک بازیگر مکزیکی محبوب در این اثر باعث شد فیلم در کشورهای خارجی بهترین افتتاحیه را در مکزیک تجربه کند.

نکته دومی که تحلیل گران به آن توجه نشان داده اند موضوع نبود یک فیلم ترسناک مخاطب پسند در ماه های گذشته است. البته فیلم هایی که اساسا در دسته فیلم های ترسناک جای می دریافتد اخیرا اکران گردیده اند اما هیچ کدام واجد ویژگی های کلاسیک یک فیلم ترسناک که آمریکایی ها را جذب کند نبودند، در نتیجه فیلم راهبه در این عرصه فضا را آماده بهره برداری دیده است و از این فرصت هم برای فروش بیشتر استفاده نموده .نهایتا باید به موضوع بازاریابی موفق فیلم هم اشاره نمود. راهبه در فرایند بازاریابی فیلم از تمام ظرفیت های یک فیلم ترسناک و فیلمی از مجموعه احضار به بهترین شکل استفاده کرد. یک تیزر کوتاه از فیلم به دلیل رعایت نکردن قوانین یوتیوب (قوانین مربوط به محتواهای شوکه کننده) توسط این سرویس از دسترس کاربران خارج شد و همین موضوع به سر خط اخبار و رسانه ها تبدیل شد. اتفاقی که به نوعی دیگر به بازاریابی فیلم و فروش موفق آن یاری کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3207

به "فیلم ترسناک راهبه؛ منفور منتقدان، محبوب مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ترسناک راهبه؛ منفور منتقدان، محبوب مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید