سفر مدیران توتال و انی به تهران برای ازسرگیری همکاری های نفتی

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: رویترز طی گزارشی از صف کشیدن شرکت های نفتی غرب برای ازسرگیری فعالیت در ایران خبر داد و نوشت: در هفته های گذشته مدیران شرکت هایی مثل توتال فرانسه، انی و ساراس ایتالیا به ایران سفر کرده اند.

سفر مدیران توتال و انی به تهران برای ازسرگیری همکاری های نفتی

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، شرکت های بزرگ نفتی اروپا برای ملاقات با مقامات ایرانی صف کشیده اند و با پیش بینی لغو کامل تحریم های غرب، برای شروع همکاری مجدد با تهران در حال رقابت با یکدیگر هستند.

هرچند آمریکا و متحدان اروپایی اش تلاش دارند تا خط پابرجا ماندن تحریم ها را دنبال کنند، اما به گفته منابع مطلع، مدیران شرکت های نفتی اروپا که در میان آنها نام شرکت هایی مانند توتال فرانسه و انی و ساراس ایتالیا دیده می شود، در هفته های گذشته برای گفت و گو با مقامات شرکت ملی نفت ایران به تهران سفر کرده اند.

منابعی که به صورت مستقیم در این گفت وگوها حضور داشته اند گفتند، تهران اطمینان دارد که آب شدن یخ روابط با غرب، درها را برای احیای معاملات نفتی با اروپا تا اواخر امسال باز کرده است.

یک مقام ارشد نفتی ایران به رویترز گفت: همه در حال آماده شدن برای مذاکرات جدی با ایران در طی مدت باقیمانده تا لغو تحریم ها هستند...ما قبلا منافع زیادی در همکاری با مشتریان سنتی مان در اروپا داشتیم.

بر اساس این گزارش شرکت های غربی همگی در حال مرور پیش نویس قراردادها با ایران به عنوان اقدامات اولیه هستند و تاکید می کنند که هیچ اقدامی که ناقض تحریم های فعلی باشد انجام نخواهند داد.

پائولو اسکارونی، مدیر شرکت انی ایتالیا روز پنجشنبه در داووس به خبرنگاران گفت: بهترین راه برای شرکت هایی مثل ما جهت بازگشت به ایران، پیروی از تحریم ها و فشار بر دو طرف برای رسیدن به توافقی است که منجر به لغو تحریم ها خواهد شد.

سخنگوی شرکت انی گفت، مقاماتی از این شرکت اخیرا برای گفت و گو در مورد از سر گیری احتمالی تجارت نفت با ایران، به تهران سفر کرده بودند.

یک مقام ارشد یک شرکت اروپایی پس از بازگشت از تهران گفت: ایرانی ها تمایل به صادرات دارند و معتقدند این کار تا سرانجام امسال امکان پذیر خواهد شد، به شرطی که تحریم ها برداشته شوند.

سخنگوی شرکت پالایشگاهی ساراس ایتالیا از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرد. سخنگوی شرکت توتال نیز حاضر به مصاحبه در این خصوص نشد و تنها گفت که شرکت متبوعش از تحریم ها تبعیت می کند.

یک منبع صنعتی که اخیرا به ایران سفر کرده بود گفت: ایرانی ها خوش بین هستند و فکر می کنند کارها می تواند سریعتر به پیش برود. وی افزود: اما این طرز فکر خوش بینانه از سوی آنهاست...آنها طوری رفتار می کنند که انگار موضوع فروش مجدد نفت خام، یک بحث چند روزه، یا چند هفته ای است.

102

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: تسنیم
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 49200

به "سفر مدیران توتال و انی به تهران برای ازسرگیری همکاری های نفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر مدیران توتال و انی به تهران برای ازسرگیری همکاری های نفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید