رشد 10 برابری کاربران فضای مجازی نشانگر نقش بالای وب است

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - رییس جهاد دانشگاهی گفت : رشد کاربران فضای مجازی از 5 به 50 میلیون در سال های اخیر نشانگر نقش بالای وب ها در حوزه های کسب و کار و لزوم قانون گذاری در این عرصه است.

رشد 10 برابری کاربران فضای مجازی نشانگر نقش بالای وب است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرنگاران، حمید رضا طیبی روز چهارشنبه در پنجمین کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ اظهار کرد: دیجیتال مولود عرصه جدیدی است که احتیاجمند سیاست گذاری های مناسب در عرصه های مختلف بویژه حوزه پولی و مالی است.

وی مطرح کرد که جهاد دانشگاهی با توجه به احتیاج جامعه به فناوری های جدید ارتباطات و اطلاعات، این موضوع را مورد توجه قرار داده تا کشور از دستاورد تحقیقات بهره مند گردد.

به گفته طیبی ، تحولات تکنولوژیک هر روز به حوزه های سنتی زندگی رسوخ نموده و توانسته ماهیت ساختاری فرآیندهای مختلف را بطور جدی تغییر دهد.

وی اضافه کرد: تجربه سایر کشورها از جمله سنگاپور نشان می دهد فناوری اطلاعات سبب جهش چشمگیر کشورها نسبت به سایر کشورها می گردد.

رییس جهاد دانشگاهی توضیح داد: با توجه به آنالیز های دقیق اجرا شده در حوزه آینده پژوهی، وب و فضای مجازی در سال های گذشته در عرصه های اجتماعی، سیاسی، مالی، حقوقی و زیست محیطی پیشران بوده است.

طیبی با اشاره به لزوم آنالیز صندلی وب در ابعاد مختلف جامعه، یادآور شد: فناوری اطلاعات نقش جامع و اثرگذاری در زندگی مردم و آینده جامعه دارد، از این رو باید توجه بیشتری به این فرآیند گردد.

وی خاطر نشان کرد: فناوری اطلاعات در دنیای امروز علاوه بر تاثیر بر چرخه اقتصاد، شاخه ای جدید به نام اقتصاد دیجیتال را نیز در جوامع ایجاد نموده است.

رییس جهاد دانشگاهی دنیا را با انقلاب چهارم صنعتی رو به رو دانست و گفت: با ظهور ماشین بخار، جوامع سنتی و روستایی به جامعه صنعتی تبدیل شدند و در انقلاب دوم صنعتی، صنعت نفت و فولاد راه اندازی شد.

طیبی ادامه داد: در حال حاضر دنیا پس از تبدیل فناوری های الکتریکی و آنالوگی به دیجیتال با انقلاب چهارم صنعتی رو به رو می گردد، در واقع در این دوره به وسیله سیستم های بهم پیوسته و هوشمندانه به جوامع انسانی یاری می گردد.

*9491*1601**

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

nfliri.ir: مجله نیلوفری | مجله خبری تحلیلی نیلوفری

bushehrherfa.ir: مجله بوشهری ها، وبلاگ بچه محل های بوشهر

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20682

به "رشد 10 برابری کاربران فضای مجازی نشانگر نقش بالای وب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 10 برابری کاربران فضای مجازی نشانگر نقش بالای وب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید