رحمانی: در روئینگ چهار نفره پیش بینی طلا داشتیم اما از نقره ناراحت نیستم، استرس شکستن پارو را داشتیم

به گزارش مجله سرگرمی، بانوی قایقران کشورمان که در بازی های آسیایی 2018 موفق به کسب مدال نقره شد، به تشریح آخرین وضعیت قایقرانی ایران و تفاوت های امکانات ایران و رقبای آسیایی پرداخت.

رحمانی: در روئینگ چهار نفره پیش بینی طلا داشتیم اما از نقره ناراحت نیستم، استرس شکستن پارو را داشتیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در خاتمه رقابت های روئینگ بازی های آسیایی 2018 قایقرانان ایران به سه مدال برنز و یک نقره دست یافتند. در قایق دو نفره سبک وزن تیم ایران با ترکیب نازنین رحمانی و مریم امیدی پارسا به آب زد و در نهایت با ثبت زمان 7:48.38 پایین تر از حریف چینی به مدال نقره بازی های آسیایی رسید. در قایق چهار نفره نیز تیم ایران با ترکیب مهسا جاور، مریم کرمی، نازنین رحمانی و مریم امیدی پارسا به مدال نقره رسید. قایق ایران در این مسابقه با ثبت زمان 7:04.38 با اختلاف سه ثانیه بعد از قایق ویتنام کارش را تمام کرد و نایب قهرمان بازی های آسیایی شد.

نازنین رحمانی درباره عملکردش در این رقابت ها با خبرنگار ورزشی خبرنگاران صحبت کرد که مشروح این گفت وگو را در ادامه می خوانید:

خبرنگاران: قایقرانی را از چه زمانی شروع کردید و چه عناوینی را در کارنامه خود دارید؟

من از 17 سالگی قایقرانی را شروع کردم و الان 25 سال سن دارم. اولین اعزام من بازی های آسیایی اینچئون بود که در قایق تک نفره سنگین وزن چهارم شدم. در سال 2015 در دو نفره سنگین وزن برنز قهرمانی آسیا را به دست آوردم. در آن سال همچنین دو مدال برنز و دو نقره آسیایی به دست آوردم. در سال 2016 هم دو مدال طلا گرفتم و در آخر مسابقات هم دو مدال نقره در بازی های آسیایی اندونزی کسب کردم.

خبرنگاران: سطح این دوره از بازی های آسیایی را چطور ارزیابی می کنید؟

در بازی های آسیایی هر کشوری بهترین ورزشکاران خود را اعزام می نماید تا هم از نظر مدال و هم رنکینگ بهترین باشد. ما برای اولین بار مدال نقره این مسابقات را گرفتیم، آن هم نه یک مدال بلکه دو مدال نقره. خیلی خوشحالم از اینکه توانستیم این افتخار را به دست آوریم. در بازی های آسیایی همه برای بهترین مدال می جنگیدند و چین هم قهرمان دنیا خود را فرستاده بود. همچنین استقبال چینی ها از مدال نقره ما به خصوص در دو نفره سبک وزن بسیار جالب بود و مربی آنها به ما تبریک گفت و از پیشرفت ایران تعریف و تمجید کرد.

خبرنگاران: پیش بینی شما چند مدال بود و آیا این پیش بینی ها محقق شد؟

ما برای قایق چهار نفره طلاً پیش بینی می کردیم، اما نقره گرفتیم. البته فاصله ما تا طلا خیلی کم بود، اما به این مدال نرسیدیم. با این حال من ناراحت نیستم، چون بیشتر از توانم در آن مسابقه کوشش کردم و این فقط در مورد من نیست بلکه در مورد هر چهار نفر ما این گونه بود. ویتنام هفتم دنیا است و اینکه دو ثانیه با این تیم فاصله داشتیم یک افتخار برای ماست، چون روئینگ ایران تا قبل از این به چنین نتیجه ای نرسیده بود.

خبرنگاران: در چهار سال گذشته چقدر در میادین دنیای حاضر بودید و با چه پشتوانه ای از تجربه راهی بازی های آسیایی شدید؟

متأسفانه تا به حال در مسابقات دنیای شرکت ننموده ام. من و مریم کرمی تا به حال به مسابقات دنیای اعزام نگردیده ایم و فقط در پیکارهای آسیایی شرکت نموده ایم. البته خدا را شکر در این دو سال نتیجه های خوبی گرفتیم.

خبرنگاران: اگر در چهار سال گذشته بیشتر در میادین دنیای بودید، می توانستید طلا بگیرید؟

قطعاً این اتفاق می افتاد. در روئینگ تجربه نقش مهمی دارد. اینکه رقیبان را بشناسیم و بدانیم کجا چه کاری می نمایند، بسیار اهمیت دارد. تجربه تا این حد تأثیر دارد که الان قهرمان المپیک 43 ساله است و از تجربه خود استفاده می نماید و مدال می گیرد.

خبرنگاران: عملکرد کادر فنی را چطور می بینید و چقدر به بچه ها کمک کردند. آیا رفتن جیوگانیک در عملکرد بچه ها تأثیر داشت و اگر او همچنان در تیم ملی بود، مدال های بهتری می گرفتیم؟

نبود جیوگانیک در بخش آقایان قطعاً تاثیرگذار بود، چون پسرها سال جاری هیچ مدالی نگرفتند، اما در بانوان چون چند دوره قبل از جیوگانیک با خانم مرادخانی کار نموده بودیم، بهترین نتیجه را با او گرفتیم. هیچ کس فکر نمی کرد روئینگ ایران بتواند در این مواد چنین مدال هایی را به دست آورد و اولین مدال سبک وزن را در دو نفره و چهار نفره کسب کند. افتخار من و مریم پارسا در دو نفره این است که تمام قایق هایی که سهمیه المپیک گرفتند را پشت سر گذاشتیم.

خبرنگاران: بعد از خاتمه مسابقات روئینگ موضوعی در خصوص کیفیت قایق ها مطرح شد. آیا شما در جریان مسابقات در این خصوص به مشکل بر خوردید؟

ما در این مورد مشکلی نداشتیم تنها در بحث پارو بود که خدا را شکر مشکلی پیش نیامد، اما با پاروی کهنه مسابقه دادیم و استرس این موضوع خیلی ما را اذیت کرد. خدا را شکر که پاروهای مان حین مسابقه نشکست. تصور کنید این همه کوشش، سختی و تمرین ما با شکستن پاروها از بین می رفت.

خبرنگاران: چرا مجبور به استفاده از پاروی کهنه شدید؟

پاروها قبل از مسابقات خریداری گردیده بود، اما به دست ما نرسید و مجبور شدیم پاروی خودمان را ببریم و با همان پاروهای قدیمی در مسابقات شرکت کردیم.

خبرنگاران: در ادامه و با توجه به مدال هایی که کسب شد مهم ترین برنامه روئینگ برای رسیدن به سهمیه المپیک چیست؟

با این مدال هایی که کسب شد امیدوارم توجه مسئولان به روئینگ بیشتر گردد و توجه خاصی داشته باشند. روئینگ در بازی های آسیایی حتی با وجود اینکه فقط بانوان مدال گرفتند، از رشته های پرمدال کاروان بود. مسئولان می توانند کمک بیشتری به این رشته نمایند تا بچه ها با آرامش، کوشش و انگیزه بیشتری به کارشان ادامه دهند و استرس های بی خود را نداشته باشند و برای موضوعی ساده ای مانند شکستن پارو نگران نباشند.

ما در ایران امکانات خاصی برای این رشته نداریم. تمام کشورهای حاضر در بازی های آسیایی با بهترین امکانات آمده بودند. تیم چین چند ماه در اسپانیا و اندونزی در هلند تمرین نموده بود. سایر کشورها هم با بهترین شرایط تمرین کردند، اما ما پیست استاندارد هم نداریم و پشت سدها تمرین می کنیم. ما ماه ها و سال ها دور از خانواده با تحمل سختی های زیاد کار می کنیم. اگر استرس و نگرانی بچه ها کمتر گردد مطمئناً نتایج بهتری به دست می آوریم. در این زمینه رسانه ها تأثیر زیادی دارند و می توانند در بحث اسپانسر به ما کمک نمایند.

خبرنگاران: برای حضور موفق در المپیک و کسب سهمیه های بیشتر حضور در چند میدان بزرگ دنیای را لازم می دانید و حریفان شما در طول سال در چند مسابقه شرکت می نمایند؟

تعداد حضور حریفان مان در مسابقات دنیای را نمی دانم، ولی ما آخرین اعزام مان سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا بود و اعزام بعدی هم بازی های اخیر در پالمبانگ. ما در هر سال تنها یک مسابقه داریم، آن هم فقط در آسیا.

خبرنگاران: آیا پاداش روی سکو برای کسب مدال تان را دریافت کردید؟

به نظرم اینکه پاداش های تیمی نصف محسوب می گردد، ظلم بزرگی است، به خصوص در قایقرانی که ما تا آخرین لحظه در قایق های تک نفره در حال تمرین هستیم. کار ما به خصوص در قایق های گروهی بسیار سخت تر از قایق های تک نفره است. دو کیلومتر مسافت مسابقه را با استرس زیاد طی می کنیم و در تمام این مدت نیز باید با سایر هم تیمی ها هماهنگ باشیم و اگر یک صدم ثانیه پارو زودتر و دیرتر در آب برود در کار تأثیر می گذارد و ورزشکار فشار سختی را تحمل می نماید، اما در نهایت این کوشش ها درست دیده نمی گردد.

ما نقره گرفتیم و چون پاداش روی سکوی مدال نقره دو هزار دلار بود و قایق دو نفره و چهار نفره را رشته تیمی حساب می نمایند، این پاداش ها نصف شد و تنها هزار دلار پاداش گرفتیم. سایر رشته های تیمی مثل فوتبال، والیبال و کبدی تعداد زیادی ورزشکار دارند و بازیکنانی ذخیره که گاهی حتی وارد زمین هم نمی شوند، مانند ما نیمی از پاداش را می گیرند، در حالی که ما بر عکس سایر رشته های تیمی در نهایت در یک قایق دو یا چهار نفر هستیم و این ناحق است که پاداش نصف بگیریم. آقای صالحی امیری (رئیس کمیته ملی المپیک) قول داد تا جای ممکن این موضوع را پیگیری کند و امیدوارم به قولش عمل کند. او طی بازید از اردوی قایقرانی از نزدیک دید که ما در چه شرایطی و در گرما و سرما برای کسب مدال تمرین می کنیم. همچنین از وزیر ورزش می خواهیم که جایزه ما را نصف ننمایند، چون ما فشار زیادی را برای هماهنگی و کسب مدال تحمل می کنیم.

خبرنگاران: مدال تان را به چه کسی تقدیم می کنید؟

از آنجا که دو مدال نقره دارم یکی را به پدرم و یکی را به مادرم هدیه می دهم.

خبرنگاران: حرف آخر...

از خانم بهناز مرادخانی که با تمام سختی ها و محدودیت ها برای ما جنگید تشکر می کنم و امیدوارم این خستگی های او را جبران نموده باشیم. همچنین از خانواده ام که این همه دوری را تحمل کردند و پا به پای من استرس کشیدند و سختی ها را تحمل کردند تا به این مدال برسم، تشکر می کنم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1803

به "رحمانی: در روئینگ چهار نفره پیش بینی طلا داشتیم اما از نقره ناراحت نیستم، استرس شکستن پارو را داشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رحمانی: در روئینگ چهار نفره پیش بینی طلا داشتیم اما از نقره ناراحت نیستم، استرس شکستن پارو را داشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید