دیپلمات روس: تحریم ها بر توسعه روابط ایران با اوراسیا تاثیر نمی گذارد

به گزارش مجله سرگرمی، سفیر روسیه در جمهوری ارمنستان گفت که تحریم های ضد ایرانی مانعی بر توسعه روابط کشورهای منطقه اوراسیا با تهران نیست.

دیپلمات روس: تحریم ها بر توسعه روابط ایران با اوراسیا تاثیر نمی گذارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفیر روسیه در جمهوری ارمنستان، روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که تحریم های اعمال شده علیه ایران در توسعه روابط اتحادیه اقتصادی اوراسیا با ایران تاثیر نمی گذارد.

به نوشته وبگاه نیوز آرمنیا سرگئی کوپرکین سفیر روسیه در ارمنستان در این زمینه به خبرنگاران گفت که تحریم ها با تمام عواقب منفی نمی توانند مانع همکاری ها شوند و همیشه چشم اندازهایی وجود دارد.

دیپلمات روس اضافه کرد:یک منطقه آزاد تجاری می تواند فرصت های واقعی برای تقویت روابط بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، توافق موقتی با هدف تشکیل یک منطقه آزاد تجاری بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران در 10 ژوئن (دوشنبه 20 خرداد) در مسکو امضا شد.

روز گذشته نیز وزیر خارجه جمهوری ارمنستان بر اهمیت روابط سیاسی، اقتصادی کشورش با ایران و تاثیر آن برکشورهای منطقه اوراسیا تاکید کرد.

به نوشته آرمنا پرس زهراب مناتساکانیان وزیر خارجه ارمنستان در جلسه استماع مجلس این کشور در خصوص روابط بین ایروان و تهران گفت: روابط اقتصادی ارمنستان با ایران شرایط را برای ورود اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EEU) به خاورمیانه و در نتیجه توافق موقت به منظور ایجاد منطقه تجارت آزاد بین کشورهای عضو این اتحادیه و ایران مهیا کرد.

اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا را جمهوری ارمنستان ، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه شکل می دهند. هدف این اتحادیه ایجاد فضای واحد اقتصادی، توسعه بازار مشترک و دستیابی به تردد آزاد کالا، کاهش قیمت کالاها با کاهش هزینه های حمل و نقل مواد خام و سیاست های مشترک در کشاورزی، انرژی، فناوری و حمل و نقل است.

انتهای پیام/م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27712

به "دیپلمات روس: تحریم ها بر توسعه روابط ایران با اوراسیا تاثیر نمی گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات روس: تحریم ها بر توسعه روابط ایران با اوراسیا تاثیر نمی گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید