دلالانی که سیر درو می نمایند

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کاشت و برداشت سیر در شهرستان های استان باعث اشتغال زایی فصلی گردیده اما حضور فعالانه دلالان از دوره کشت تا برداشت محصول و عدم اطمینان از وضعیت بازار، تغییرات شرایط آب و هوایی، نبود بسته بندی مناسب و کارگاه های فرآوری و صنایع تبدیلی سیر، فروش فله ای و نبود صادرات این محصول باعث گردیده بسیاری از کشاورزان کمتر رغبتی به فعالیت در این حوزه داشته باشند.

دلالانی که سیر درو می نمایند

اسمعیل کریم زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه سال جاری با تغییر الگوی کشت در بیشتر شهرستان های استان فراوری محصول سیر نسبت به سال گذشته افزایش می یابد، اضافه کرد: سال جاری 170 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصول سیر رفته و پیش بینی می گردد سال جاری 3400 تن محصول تر و 680 تن محصول خشک فراوری گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: محصول سیر بر حسب بازار و تقاضای مردم جهت خرید اکثرا 80 درصد بصورت خشک در بازار به فروش می رسد.

وی درخصوص برخی خبرها مبنی بر خرید نشدن سیر از سیرکاران استان اظهار کرد: اعطای تسهیلات بانکی، آموزش شیوه های نوین کاشت وبرداشت مکانیزه سیر و فراهم کردن ماشین های و دستگاه های مکانیزه برای کاشت و برداشت محصول از جمله اقدامات جهاد کشاورزی برای کمک به سیرکاران است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: شاهین دژ، چالدران و بوکان عمده شهرستان های استان هستند که سیر در آنجا بیشتر کشت می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2151

به "دلالانی که سیر درو می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلالانی که سیر درو می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید