دستگاه تزریق درون سلولی درمان ناباروری بومی سازی شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دستگاه تزریق درون سلولی درمان ناباروری که در انحصار چند کشور محدود بود، در شرایط تحریم با حمایت صندوق سرمایه گذاری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط متخصصان داخلی بومی سازی شد.

دستگاه تزریق درون سلولی درمان ناباروری بومی سازی شد

آمارها نشان می دهد که ناباروری در ایران عدد قابل توجهی دارد و یک پنجم مردم با این بیماری درگیر هستند. با توجه به اینکه متخصصان در شرایط تحریم، نمی توانند برای خرید این دستگاه اقدام نمایند از همین رو تحریم ها بار دیگر فرصت ساز شدند و با یاری متخصصان داخلی، یکی از مهم ترین تجهیزات درمان ناباروری در کشور فراوری شد.

دستگاه میکرومانیپولاتور یکی از مهم ترین تجهیزات درمان ناباروری که در انحصار سه کشور آلمان، ژاپن و آمریکا است با کوشش متخصصان داخلی و با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در داخل کشور طراحی و فراوری شد.

میکرومانیپولاتور یکی از مهمترین تجهیزات درمان ناباروری است که با یاری آی سی اس آی، عمل لقاح مصنوعی را انجام می دهد. این دستگاه با یاری یک تیم مجرب پزشکی متشکل از دانش آموختگان دانشگاه های داخلی طراحی و فراوری شد و در حال حاضر در بخش درمان ناباروری برای تزریق اسپرم در سیتوپلاسم تخمک استفاده می گردد.

این دستگاه، ناباروری با فاکتور مردانه را درمان می نماید و پس از یک دوره پژوهش و تحقیق 3 ساله در کشور فراوری شده است. یک تیم متخصص در طول سال عملکرد این دستگاه را پشتیبانی می نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 69101

به "دستگاه تزریق درون سلولی درمان ناباروری بومی سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه تزریق درون سلولی درمان ناباروری بومی سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید