در سفر به آنتالیا چه کارهایی می توان انجام داد

به گزارش مجله سرگرمی، کارهایی که در سفر به آنتالیا می توان انجام داد

ممکن است کمی گزافه گویی به نظر برسد، اما شکی نیست که آنتالیا چشم اندازهای بی نظیری دارد. مارینا با صخره های بزرگ و دیوارهای باستانی شهر احاطه شده است. ساحل همراه با کوه های توروس در پس آنتالیا و شهر قدیمی و جذاب کاله ایچی در آن، این شهر را به رویای هر عکاسی تبدیل می نماید. در سفر به آنتالیا نیز مانند هر مقصد گردشگری دیگری اگر با اطلاعات قبلی سفر کنید، از سفر خود لذت بیشتری خواهید برد. پس با خبرنگاران همراه باشید تا با آنتالیا؛ مروارید مدیترانه بیشتر آشنا شوید.

در سفر به آنتالیا چه کارهایی می توان انجام داد

بهترین کارهایی که می توان در آنتالیا انجام داد

زیباترین بخش آنتالیا، بندر کاله ایچی است. و بهترین راه برای گذراندن یک روز در آنتالیا این است که از همین نقطه قایق کرایه کنید. به دین سواحل آنتالیا بروید، در خلیج های بکر آن شنا کنید، و از خوردن ماهی های تازه از آب گرفته شده و گریل شده آن لذت ببرید.

اگر به فرهنگ کهن یونان و رم علاقه مند هستید، باید به بازدید از موزه باستان شناسی آنتالیا بروید. در این نمایشگاه تمامی مصنوعات باقی مانده از شهرهای باستانی منطقه به نمایش گذاشته شده است.

کشف بهترین همسایه آنتالیا

جالب ترین مکانی که در آنتالیا می توان یافت، شهر قدیمی کاله ایچی است. این شهر با دیوارهای باستانی سنگی احاطه شده است، که شامل یک برج ساعت و طاق رومی است که با نام دروازه هادریان شناخته می شوند.

اطمینان داشته باشید که در خیابان های سنگفرش و پیچیده این منطقه گم می شوید. اما اصلا نگران نباشید. اینجا قسمت جالب و سرگرمی داستان است. چون بومی های منطقه عادت دارند که گردشگران را هدایت نمایند.

کاله ایچی تنها بخشی از آنتالیاست که می توانید شاهد معماری عثمانی باشید. چون لارا و کونیاآلتی پر از آپارتمان های مدرن بتونی هستند.

کجای آنتالیا غذا بخوریم

اگر بخواهید مالی غذا بخورید، می توانید بسیاری از رستوران های آنتالیا را پیدا کنید که منوی غذایی و قیمت های مشابه دارند. معمولا انتخاب شما از بین غذاهایی مثل کوفته، دنر کباب، مرغ و بره کبابی خواهد بود. مشابه این انتخاب ها را در کاله ایچی هم خواهید داشت، با این تفاوت که قیمت های آنجا کمی بالاتر است.

برای خوردن نهار می توانید به رستوران غذاهای خانگی(Ev Yemekleri) بروید و 4 نوع غذا که به صورت بوفه سرو می شوند، انتخاب کنید. قیمت این غذا 5 لیر است. غذاها معمولا شامل سوپ، سالاد، گوشت، مرغ یا سبزیجات، برنج و پاستا هستند.

برای خوردن غذاهای محلی ترکیه، می توانید رستوران گون ایلیلر(Guneyliler) را امتحان کنید. در این رستوران قبل از اینکه چیزی سفارش بدهید، ابتدا با یک پیش غذا و نان تازه پخته شده آغاز می نمایند. غذاهای خوبی که می توانید در این رستوران سفارش بدهید، کیلمالی پیده(پیتزای ترکی با تکه های گوشت) است. بعد از آن علی نازیک(مخلوط گوشت بره با بادمجان پخته که روی آن سس ماست می ریزند) را سفارش بدهید.

برای خوردن گوشت های کبابی بهترین رستوران 7 Mehmet است. این رستوران علاوه بر سرویس فوق العاده و محیطی زیبا، پیش غذاهای خوبی هم دارد. البته برای رفتن به این رستوران حتما لباس های پلوخوری خود را بپوشید.

برای خوردن ماهی رستوران های متعدد و خوبی وجود دارد. از جمله آن ها می توانید به خانه ماهی لارا، آلارا(که چشم اندازی فوق العاده دارد) بروید، و یا به بندر قدیمی بروید.

در سفر به آنتالیا کجا اقامت کنیم

اگر می خواهید که غرق فضای آنتالیا شوید، در کاله ایچی اقامت کنید.

انتخاب با خودتان است که در هتل های لوکس آنتالیا مثل هتل تووانا(Tuvana)، آلپ پاشا( Alp Pasa Boutique Hotel)، یا هتل اتانتیک(Otantik) با رستوران ها و استخرهای خوب اقامت کنید، یا هتل های ارزان آنتالیا را برای اقامت انتخاب کنید.

اگر می خواهید آفتاب بگیرید، در کونیا آلتی اقامت کنید. هتل مجلل سو(Hotel Su) محل مناسبی برای اقامت در این محل است. اما اگر می خواهید در هتل های ارزان تر و در عین حال با کیفیت اقامت داشته باشید، هتلی مثل اوزبه خان Ozbekhan برای اقامت شما مناسب است.

اگر به دنبال ریزورتی در کنار ساحل، با سرویس کامل صبحانه، نهار، شام و نوشیدنی هستید، می توانید هتل پورتو بلو(Porto Bello Hotel) را امتحان کنید.

رزرو هتل پورتو بلو آنتالیا

برای خرید در آنتالیا به کجا برویم؟

حتما به بازارهای محلی که در نزدیکی محل اقامتتان هستند بروید. این بازارها در روزهای مختلفی از هفته در سراسر آنتالیا برگزار می شوند، بنابراین حتما از میزبان خود درباره مکان و روز بازارها سوال کنید.

در کاله ایچی می توانید سوغاتی، قالیچه و ادویه بخرید.

رویدادها و فستیوال های مهم آنتالیا

فستیوال بین المللی پیانو آنتالیا

(از ماه نوامبر تا دسامبر) اجرای موسیقی جهانی دارد. در این فستیوال، ستارگان موسیقی از هر نوع سبک موسیقی شرکت می نمایند.

فستیوال فیلم پرتقال طلایی

فستیوال فیلم پرتقال طلایی که در ماه اکتبر برگزار می گردد، بزرگترین فستیوال فیلم کشور ترکیه است و در آن فیلم های مستقل بین المللی شرکت می نمایند.

فستیوال جاز و بلوز اِفِس در ماه جولای برگزار می گردد.

بهترین روش گشت و گذار اطراف آنتالیا

سیستم حمل و نقل عمومی آنتالیا، عمدتا سرویس اتوبوس و دلموش(مینی بوس) است. اما به عنوان گردشگر می توانید از تراموا بهره ببرید که وسیله نقلیه راحت تری است.

اگر در مرکز شهر اقامت دارید، می توانید برای رفتن به موزه و ساحل کونیاآلتی از تراموا بهره ببرید.

آیا در آنتالیا دسترسی به اینترنت وای فای آسان است؟

تعدادی از رستوران های آنتالیا مجهز به وای فای هستند، اما هنوز وای فای در آنتالیا به صورت استاندارد و معمول وجود ندارد. اما کافی نت ها در همه جای شهر هستند و به راحتی می توانید به کافی نت بروید و از اینترنت بهره ببرید.

چه موقع از آنتالیا دیدن کنیم؟

بهترین زمان سفر به آنتالیا ماه اکتبر(مهر ماه) است. در این ماه از سال گرمای آزار دهنده تابستان سپری شده است و بیشتر گردشگران شهر را ترک نموده اند. دمای آب دریای مدیترانه هم برای شنا بسیار مناسب است. همچنین می توانید از سرگرمی هایی مثل سمفونی و اپرا، که در طول تابستان کمرنگ می شوند، در این فصل نهایت استفاده را ببرید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فلای تودی
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11992

به "در سفر به آنتالیا چه کارهایی می توان انجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به آنتالیا چه کارهایی می توان انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید