داورزنی: جودو باید یک پای مدال ایران در بازی های آسیایی و المپیک باشد، وزارت ورزش در انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ورود نمی کند

به گزارش مجله سرگرمی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: از جودو انتظار داریم که یک پای مدال ایران در بازی های آسیایی و المپیک باشد و این یک انتظار به حق است.

داورزنی: جودو باید یک پای مدال ایران در بازی های آسیایی و المپیک باشد، وزارت ورزش در انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ورود نمی کند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، محمدرضا داورزنی در انتها مجمع انتخاباتی فدراسیون جودو در جمع خبرنگاران گفت: امروز مجمع برگزار گشت. نامزدهای مختلفی حضور داشتند که یک تعداد انصراف دادند و امروز چهار نفر برنامه دادند و مجمع در نهایت میراسماعیلی را انتخاب کرد. مجموعاً هیئت های استانی نظرشان این بود که بتوانند یک انسجامی را در جودو به وجود بیاورند. انتظارمان از جودو بالاتر از این وضع موجود است.

وی افزود: سایر رشته های رزمی غیرایرانی هستند. به همین دلیل انتظاری که مردم از جودو به عنوان رشته ای که قدیمی تر از رشته های دیگر است بیشتر است. با این حال آن رشد و جایگاهی که انتظار داشته ایم شکل نگرفته است. در واقع فراز و نشیب در جودو زیاد بوده و ثباتی در حضور قدرتمندانه نداشتیم. البته اقدامات ارزشمندی انجام شده اما آن چیزی که مدنظر بوده رخ نداده است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: ما انتظار داریم که یک برنامه 5 و 10 ساله در فدراسیون جودو هدف گذاری شود. ما از جودو انتظار داریم که یک پای مدال ایران در بازی های آسیایی و المپیک باشد و این یک انتظار به حق است که ان شاءالله میراسماعیلی بتواند این اهداف را جامه عمل بپوشاند.

داورزنی درباره اختلافات میان میراسماعیلی با فدراسیون جهانی و در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع به ضرر ایران تمام می شود یا خیر، گفت: باید اتحاد و انسجام ایجاد شده و از بروز حاشیه نیز جلوگیری شود. در واقع اگر اتحاد نباشد این رشته آسیب می بیند و انتظار از میراسماعیلی این است که شرایط خوبی را بوجود بیاورد. ما همچنین نیاز به تدبیر بیشتر در تعاملات داریم و وقتی اتفاقات خوب می افتد که انسجام بیشتری نیز شکل بگیرد. ان شاءالله که با تدبیر بهتر شاهد شرایط خوبی باشیم. البته وزارت ورزش اجازه نمی دهد که جودو به حاشیه برود. آرش میراسماعیلی 4 سال رئیس فدراسیون جودو خواهد بود و همه باید برای رشد این رشته کمک کند.

وی در باره عدم معرفی اعضای هیئت مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: این موضوع را سلطانی فر باید اعلام کند. اما فکر می کنم طی همین چند روز معین خواهد شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: وزارت ورزش به این موضوع ورود نمی کند؛ نه در فوتبال و نه در سایر رشته ها مسئولیت این موضوع با فدراسیون است و وزارت ورزش فقط یک نظارت کلی می کند.

داورزنی در خصوص شائبه های مهندسی شدن انتخابات فدراسیون ها توسط وزارت ورزش تاکید کرد: اینکه وزارت رصد می کند که شائبه ای در انتخابات نباشد حق وزارت ورزش است. موضوع فرستادن کننده به انتخابات شائبه ایجاد می کند. 4 فدراسیون صنفی در مجمع حضور دارند در مجامع عادی چالشی بوجود نمی آید اما در مجامع انتخاباتی چنین مسائلی مطرح می شود. این تأکید وجود دارد که دوستان در این فدراسیون های صنفی حساسیت بخرج بدهند و رئیس یا دبیر یا نایب رئیس در مجامع انتخاباتی حضور داشته باشند. اینکه براین موضوع تأکید می شود به معنای آن نیست که به کسی رأی بدهند یا ندهند. شما هم اگر دنبال چیزی نباشید شائبه ای پیش نمی آید.

وی توضیح داد: تکلیف 7یا 8 فدراسیون طی روزهای اخیر معین شده است و تکلیف چند فدراسیون دیگر نیز در ابتدای سال آینده معین خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، محمدرضاداورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای در مجمع انتخابات فدراسیون جودو که صبح امروز در هتل اسپیناس برگزار گشت با انتقاد از وضعیت کنونی این رشته گفت : انتظاری که مردم از این رشته دارند، شرایط فعلی نیست و یک سعید ملایی که این چند سال درخشش خوبی داشته و مردم را امیدوار نگاه داشته، کافی نیست.

داورزنی با بیان این سوال که آیا ظرفیت و جایگاه جودوی ایران باید در آسیا و جهان این باشد؟توضیح داد: یکی از دلایل عمده ای که باعث شده جودوی ایران جهت موفقیت را نداشته باشد، اختلافات، خودزنی ها و تخریب هایی بوده که در جهت حرکت جودو وجود داشته و نباید دنبال مقصر بگردیم و همه جامعه جودو مقصر هستند به همین دلیل اکنون وقت همدلی و وحدت است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: با توجه به فراز و نشیب هایی که در جودو وجود داشته و توجه گلخانه ای به استعدادها شده است، اکنون نیاز داریم که با طرحی نو، انقلابی در درون جودو بوجود آید و انتظارات مردم را برآورده کنند.

داورزنی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به واکنش فدراسیون جهانی به جودوی ایران گفت: اکنون فدراسیون جودو ایران شرایط حساسی دارد و نباید شرایط به سمتی رود که از داخل کشور، تحرکاتی بوجود آید که باعث ایجاد حساسیت در فدراسیون جهانی شود به همین دلیل باید با تدبیر عمل کنیم و از طرفی برای پاسخ به نامه فدراسیون جهانی هم زمان خواستیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه انتخابات به اتمام رسید، جامعه جودو را به همدلی و وحدت فراخواند و رئیس جدید فدراسیون را به استفاده از کلیه ظرفیت های این رشته تاکید کرد.

داورزنی اهمیت برنامه ریزی برای درخشش این رشته در میادین آسیایی، جهانی و المپیک را مورد توجه قرار داد و گفت: تا المپیک پانزده تا شانزده ماه فرصت باقی است و فدراسیون علاوه بر برنامه ریزی برای حضور پرقدرت در این رویداد باید برنامه ریزی بلند مدت هم برای آینده این رشته داشته باشد و در این راستا هم باید از ظرفیت های استان ها بهره کافی ببرد.

وی انتظار از جودو را قرارگرفتن در بین قدرت های آسیا و جهان عنوان ابراز امیدواری کرد که جودو بتواند روزهای پرافتخار را برای ایران به ارمغان آورد.

داورزنی در بخشی از اظهاراتش به کوراش هم اشاره کرد توضیح داد: این رشته نباید در سایه قرار بگیرد و باید با برنامه ویژه زمینه موفقیت های آن را فراهم کرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان حرکت ناجوانمردانه و ددمنشانه به مسلمانان نیوزلند را به شدت محکوم کرد و تاکید کرد: آمریکای جنایتکار باید پاسخ افکار عمومی را بدهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 16157

به "داورزنی: جودو باید یک پای مدال ایران در بازی های آسیایی و المپیک باشد، وزارت ورزش در انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ورود نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی: جودو باید یک پای مدال ایران در بازی های آسیایی و المپیک باشد، وزارت ورزش در انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ورود نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید