خبرنگاران سودجویان به جان درختان جنگلی سروآباد افتادند

به گزارش مجله سرگرمی، سنندج - خبرنگاران - سودجویان و غارتگران منابع طبیعی در اقدامی زشت و ناپسند بیش از 15 اصله درختان جنگلی در محدوده روستای ذکریان سروآباد را قطع کردند.

خبرنگاران سودجویان به جان درختان جنگلی سروآباد افتادند

همه ما به نقش و فواید درختان در زندگی روزمره مان واقف هستیم، سرمایه ای گرانبها و ارزشمند که در حیات ما و سایر موجودات زنده این کره خاکی تاثیری شگرف دارند و بدون این سرمایه های گرانبها ادامه حیات امکان پذیر نخواهد بود.

انسان و سایر موجودات زنده همه برای زیستن به تنفس نیاز دارند و یکی از راه های تامین اکسیژن برای نفس کشیدن وجود درختان جنگلی و سایر پوشش گیاهی است که در اطراف ما وجود دارند اما هستند افرادی که فقط برای کسب سود و منفعت شخصی اقدام به قطع درختان جنگلی می نمایند و حیات انسان ها و زندگی سایر موجودات را به خطر می اندازند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد گفت: در روزهای اخیر شاهد قطع درختان جنگلی ارزشمند در محدوده روستای ذکریان بخش مرکزی بودیم.

مسلم مرادی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در ادامه گشت زنی نیروهای پاسگاه ویژه منابع طبیعی در جنگل های روستای ذکریان دپوی مقطوعات چوب جنگلی را مشاهده و کشف کردند.

وی افزود: سودجویان و متخلفان اقدام به قطع بیش از 15 اصله از درختان با ارزش جنگلی این منطقه نموده و آنها را آماده حمل برای خروج از شهرستان جهت تهیه زغال قاچاق نموده بودند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد گفت: تحقیقات به منظور شناسایی عامل یا عاملین قطع این درختان جنگلی در حال اجرا است و با شناسایی متخلفین پرونده آنها جهت سیرمراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع می گردد.

مرادی تاکید نمود: با برنامه ریزی های اجرا شده، تشدید اقدامات حفاظتی و بهره گیری از امکانات و تجهیزات موجود، حفاظت و صیانت از جنگل ها و مراتع با جدیت ادامه دارد.

وی گفت: ذکریان یکی از روستاهای دارای پوشش درختان جنگلی است که در سال های اخیر جنگل های آن در اثر عوامل مختلفی از جمله خشکسالی، آتش سوزی و تخریب حیاط آنها به مخاطره افتاده و سودجویان با قطع هر چه بیشتر درختان و تبدیل آن به زغال به جان این منابع خدادای افتاده اند.

مرادی افزود: یکی از راه های جلوگیری از قطع درختان جنگلی فرهنگ سازی صحیح در جامعه است تا همه افراد خود را مسوول بدانند که این منابع خدادادی و سرمایه ارزشمند و گرانبها حراست نمایند و به سودجویان اجازه ندهند زندگی سایر موجودات را به مخاطر بیندازند.

امیدواریم که فرهنگ حفاظت و حراست از درختان جنگلی که حاصل هزاران سال است که به این مرحله رسیده اند در بین تمام افراد جامعه نهادینه گردد تا سودجویان نتوانند این سرمایه های باارزش را نابود نمایند.

از مساحت 2 میلیون و 937 هزار هکتاری استان کردستان، بیش از 374 هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می دهد، جنگل های این استان که جزو جنگل های زاگرس شمالی به حساب می آیند، در طول بیش از 50 هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، فراوری محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکو توریستی و ارزش های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

از مساحت 120 هزار کیلومتری شهرستان سروآباد نیز 57 هزار هکتار آن را منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو، 12 هزار هکتار آن را اراضی ملی و 51 هزار هکتار را اراضی کشاورزی و باغی تشکیل می دهد.

شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان با بیش از 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 78232

به "خبرنگاران سودجویان به جان درختان جنگلی سروآباد افتادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سودجویان به جان درختان جنگلی سروآباد افتادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید