خبرنگاران برای توسعه کشاورزی کرمانشاه از علم آی تی استفاده می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، کرمانشاه- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور مالی استاندار کرمانشاه بااشاره به ظرفیت های کشاورزی استان گفت: به منظور توسعه و ارتقا بهره وری کشاورزی در کرمانشاه از علم آی تی استفاده می گردد.

خبرنگاران برای توسعه کشاورزی کرمانشاه از علم آی تی استفاده می گردد

راهنمایی حاتمی عصر شنبه در نشست کارگروه اشتغال استان که در استانداری کرمانشاه برگزار گردید، با بیان اینکه آی تی در مراحل مختلف نگهداری کشت، فراوری، رصد و تحلیل می تواند به یاری کشاورزان آید، گفت: می توانیم از این فناوری در گلخانه ها، پرورش دام، شیلات، طیور و زراعت بهره بگیریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه تاکید نمود: با توجه به ظرفیت های بخش کشاورزی در استان این بخش می تواند به کاهش مخصوص آمار بیکاری و رونق مالی در کرمانشاه یاری کند.

حاتمی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های نظام مهندسی کشاورزی استفاده کرد، گفت: بانک ها حمایت های لازم را برای پرداخت تسهیلات به منظور ایجاد مشاغل پایدار داشته باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود نسبت به حمل و نقل و نگهداری غلات در استان انتقاد کرد و گفت: سیستم غیراصولی حمل و نقل و نگهداری غلات در کرمانشاه هر ساله خسارت های بسیاری به ما وارد می نماید و زحمت کشاورزان را به هدر می دهد.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه برای توسعه کشاورزی استان از متخصصان کشاورزی در روستاها حمایت می کنیم، گفت: 470 دانش آموخته کشاورزی بیکار در روستاها داریم که باید از آنان به منظور توسعه کشاورزی روستا بهره بگیریم.

حاتمی همچنین در این نشست به اهمیت ایجاد اشتغال در زمینه حمل و نقل اشاره نمود و گفت: با توجه به ظرفیت های ویژه کرمانشاه به عنوان مرکزیت غرب کشور و همسایه کشور عراق باید ایجاد اشتغال در زمینه حمل و نقل به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: باید با پرداخت تسهیلات و حمایت های ویژه ایجاد اشتغال پایدار در بحث حمل و نقل به جدیت مورد حمایت قرار گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های استان در زمینه کشاورزی گفت: باید در برنامه های توسعه کرمانشاه از ایجاد مراکز کشاورزی دولتی و خصوصی حمایت کنیم زیرا این مراکز منجر به بهبود بهره برداری و توسعه کشاورزی خواهند شد

نوربخش حاتمی اضافه نمود: در استان 2 میلیون نفری کرمانشاه حدود 125 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

وی مطرح نمود: این استان با بیش از 950 هزار هکتار زمین کشاورزی و فراوری سالانه چهار میلیون و 200 هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته بیش از یک هزار و 600 شغل برای بخش حمل و نقل استان در سال 98 در نظر گرفته شده بود که این میزان اشتغال ایجاد شد.

به گفته فریبرز کرمی، برای ایجاد این آمار از اشتغال 162 میلیارد تومان تسهیلات و اعتبار هزینه شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 92870

به "خبرنگاران برای توسعه کشاورزی کرمانشاه از علم آی تی استفاده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برای توسعه کشاورزی کرمانشاه از علم آی تی استفاده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید