حذف سرور امنیتی وب کم مک بوک اپل

به گزارش مجله سرگرمی، اپل سرور پشتیبانی کننده از وب کم لپ تاپ های مک بوک را به دلیل مسائل امنیتی و در خطر بودن حریم خصوصی کاربران حذف کرد.

حذف سرور امنیتی وب کم مک بوک اپل

به گزارش خبرنگار ، با انتشار خبرهایی مبنی بر وجود مسائل امنیتی در سرور پشتیبانی کننده وب کم مک بوک به نام زوم، اپل تصمیم گرفته است این سرور را از سیستم های خود حذف کند. برخی از کارشناسان امنیتی معتقدند زوم به شدت در معرض آسیب واقع شده است و کاربران غیرمجاز می توانند با نفوذ در آن حریم خصوصی کاربران را بشکنند.

تجهیز iOS 13 به سیستم های بیومتریک برای ورود به iCloud

سرور زوم سال ها به عنوان پشتیبانی کننده امنیتی اصلی وب کم های مک بوک با شرکت اپل همکاری می کرد ولی انتشار خبرهایی از وجود خلا امنیتی در این سرور کاربران زیادی را دچار نگرانی کرده است. زوم در برقراری ارتباط با هر کدام از سیستم های اپل به طور هم زمان با سرورهای محلی نیز ارتباط برقرار می کرد و همین موضوع سبب شده بود، حریم خصوص کاربران به دلیل نفوذ هکرها از طریق سرورهای ضعیف محلی مورد تهدید قرار گیرد.

رو در رو شدن اپل با مسئله ای جدید؛ سرویس امنیتی زوم از مک بوک حذف شد

پیش از اتخاذ تصمیم جدید اپل، کارشناسان نسبت به مسائل امنیتی زوم اعتراض کرده بودند ولی مدیران زوم با رد این مسائل آن ها را تنها برای ضربه زدن به اعتبار خود دانستند. اگرچه زوم از سیستم های امنیتی مک بوک حذف شده است ولی این دست اندرکاران آن اعتقاد دارند زوم پس از بازسازی خود و رفع تمامی مسائل به وجود آمده بازهم به همکاری با اپل می پردازد.

یکی از شناخته شده ترین و در مواردی پیچیده ترین راه های نفوذ هکرها به سیستم های مک بوک نفوذ از طریق وب کم است و از همین رو مسئولان اپل همواره با تدابیر امنیت خاص به دنبال حفظ امنیت کاربران بوده اند. اما با وجود چنین تلاش هایی از سوی اپل کاربران بسیاری تا کنون این غول فناوری آمریکایی را به عدم شفافیت متهم کرده اند.

امروزه مکالمات تصویری بخش مهم از ارتباطات روزانه کاربران را تشکیل می دهد و هرگونه خطر و امکان وجود آسیب در این حوزه می تواند ضربات جبران ناپذیری را به اعتبار یک شرکت وارد کند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32455

به "حذف سرور امنیتی وب کم مک بوک اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف سرور امنیتی وب کم مک بوک اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید