حاجیان تاجیک حق برگزاری ضیاف بازگشت از حج را برای غیر از اعضای خانواده ندارند

به گزارش مجله سرگرمی، دولت تاجیکستان می گوید حجاج پس از بازگشت از فریضه حج، تنها می توانند برای خانواده خود ضیافت برگزار نمایند و حق برگزاری مراسمات عمومی را ندارند.

حاجیان تاجیک حق برگزاری ضیاف بازگشت از حج را برای غیر از اعضای خانواده ندارند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسیاپلاس، نخستین گروه حاجیان تاجیک که زیارت خود را در مکه و مدینه گذرانده اند، 18 آگوست به تاجیکستان باز می گردند. این موضوع در نشست مطبوعاتی کمیته مذهبی و ساده سازی سنت ها و مناسک این کشور مطرح شد.

تا انتها ماه آگوست نیز تمام حجاج تاجیک سفر حج خود را به اتمام رسانده و به کشور باز می گردند.

این کمیته همچنین تصریح می نماید که وضعیت همه حجاج در عربستان سعودی خوب است و تا کنون خبری مبنی بر فوت هیچ یک از آن ها، مخابره نشده است.

نمایندگان این کمیته پیش از بازگشت حجاج به این کشور، دیدار و گفت و گوهایی در مکه و مدینه با آنها صورت داده و نرم های قانون تاجیکستان در ساده سازی سنت ها، جشن ها و مناسک مذهبی را خواهند گفت. بر این اساس مراسمات برگزار شده توسط حجاج و دیدار با حاجیان تنها با حضور اعضای خانواده آن ها برگزار می شوند.

به گفته این کمیته، قانون سازماندهی مراسماتی نظیر حاجی طلبان و حاجی آشی را که جزو سنت های تاجیکان است، ندارند. توزیع اقلام حج نظیر آب زم زم و خوراکی های خشک اما مجاز است و می توانند آن را میان اعضای خانواده توزیع نمایند.

لازم به ذکر است این محدودیت های در حالی صورت می گیرد که رئیس جمهور تاجیکستان پیش از این توصیه نموده بود به جای هزینه حج، مردم این پول را برای اشتغال در این کشور سرمایه گذاری نمایند. این در حالی است که به عقیده تحلیل گران منتقد، ریخت و پاش های بودجه ای گسترده ای در این کشور وجود دارد که آخرین نمونه اش در برگزاری اجلاس سیکا در دوشنبه مشاهده شد. آن ها همچنین تحلیل می نمایند که کنترل فساد افسارگسیخته در این کشور می تواند عامل موثرتری در کاهش هزینه ها به جای محدود کردن اعمال اسلامی مردم است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 36783

به "حاجیان تاجیک حق برگزاری ضیاف بازگشت از حج را برای غیر از اعضای خانواده ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاجیان تاجیک حق برگزاری ضیاف بازگشت از حج را برای غیر از اعضای خانواده ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید