تصویر برند چیست و چگونه به یک کسب و کار یاری می نماید؟

به گزارش مجله سرگرمی، به برند مورد علاقه خود فکر کنید. چه چیزی آن را منحصر به فرد نموده است؟ خدمات مشتری فوق العاده؟ محصولات با کیفیت؟ قیمت های مقرون به صرفه؟ درک شما از هدف برند و محصولی که عرضه می نماید، تصویر برند آن است. از آنجا که آن، برند مورد علاقه شماست، قطعا از راه چاره خوبی برای پیشبرد اهدافش استفاده نموده؛ اینطور نیست؟؟ در این مقاله از انگیزه قصد داریم تعریفی از تصویر برند ارائه دهیم و اهمیت آن را در قالب مثال هایی آنالیز کنیم. همچنین شرح خواهیم داد چگونه تصویر برند ایجاد کنید و چگونه آن را بهبود ببخشید. با ما همراه باشید.

تصویر برند چیست و چگونه به یک کسب و کار یاری می نماید؟

تصویر برند چیست؟

طبق گفته فیلیپ کاتلر، نویسنده آمریکایی بیش از 60 کتاب بازاریابی که لقب پدر بازاریابی مدرن را به خود اختصاص داده،

تصویر برند مجموعه ای از باورها، ایده ها و برداشت هایی است که شخص در خصوص برند دارد.

به عبارت دیگر، تصویر برند به این معنی است که چگونه هر فرد، هویت، هدف و ارزش برندهایی که به طور بالقوه با آن درگیر است را مشاهده می نماید. نکته جالب در خصوص تصویر برند این است که در خاتمه روز، شما نمی توانید دقیقا قکر کنید کنید که هر بازدیدنماینده یا مشتری چه تصوری از شما دارد. این امر در افراد مختلف متفاوت خواهد بود و به باورهای شخصی، ایده ها و برداشت های آن ها بستگی دارد. آنچه شما می توانید انجام دهید اجرای استراتژی تصویر برند است که بهترین فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا به هدفی که می خواهید برسید. این امر در نهایت شانس پیروزیت شرکت شما را افزایش می دهد.

مقایسه هویت برند و تصویر برند

ممکن است به طور متناوب کلمه های هویت برند و تصویر برند را شنیده باشید، اما بهتر است بدانید که آن ها با هم یک تفاوت دارند.

به زبان ساده، هویت برند چیزی است که می گویید و تصویر برند چیزی است که مردم می شنوند.

هویت برند شما ترکیبی از تمام کوشش های شما در زمینه بازاریابی و برند سازی است؛ از جمله:

  • لوگو و برچسب
  • سبک زیبایی شنایی مانند فونت ها، رنگ ها و تصاویر
  • تجربه و تعامل کاربر
  • لحن و شخصیت برند
  • موقعیت رقابتی در صنعت
  • ابزارهای بازاریابی، کمپین ها و کانال ها
  • خدمات مشتری و کوشش های پشتیبانی

این ها تمام چیزهایی هستند که شما به منظور ارائه صحیح از تصویر برندتان، فراوری و منتشر می کنید. در واقع تصویر برند حاصل همه این المان ها و ارائه آن به افراد است. در یک دنیای ایده آل، همه چیز کاملا مطابق با برنامه های شما پیش می رود. برای تحقق چنین دنیایی، ضروری است تحقیقات خود را با در نظر دریافت ویژگی ها و احتیاجهای مخاطبان خود انجام دهید.

اهمیت تصویر برند

حتما تا اینجای مطلب متوجه شده اید که داشتن تصویر برندی قوی که برای مخاطبانتان جذاب باشد، بسیار مهم است. به دلایل زیر، شما باید روی ایجاد یا تقویت تصویر برند خود تمرکز کنید:

1. یک تصویر برند قوی باعث بهبود شناخت می گردد

یک تصویر برند خیلی قوی به قدری ثابت قدم و قابل اطمینان است که از کیلومترها دورتر می توان آن را تشخیص داد. هنگامی که بتوانید به یک برند شناخته شده و مطرح تبدیل شوید، برای سال های آینده سودآوری خود را تضمین می کنید.

2. یک تصویر برند قوی مراجعه زیاد از طرف مشتری ایجاد می نماید

یک تصویر برند قوی مانند چسب عمل می نماید و مصرف نمایندگان را به شرکت شما متصل می نماید؛ بنابراین آن ها با شما همکاری می نمایند، در کنار شما هستند و کسب وکار شما را به دیگران معرفی می نمایند.

3. یک تصویر برند قوی درآمد را افزایش می دهد

یک تصویر برند قوی تأثیر مستقیمی بر تصمیمات خرید مصرف نمایندگان دارد. مردم می خواهند از شرکت های مطرح و مورد اعتماد خرید نمایند؛ بنابراین، اگر بتوانید تصویر برندی قوی ایجاد کنید، به احتمال زیاد فروش بیشتری خواهید داشت.

مثال هایی از تصویر برند برای الهام دریافت

بیایید به چند برند مطرح که در ایجاد تصاویر برند خود مطرح و شناخته شده هستند، نگاهی بیندازیم:

1. واربی پارکر

واربی پارکر با ارائه لنز عینک باکیفیت درب منزل مشتری، انقلاب عظیمی بر پا کرد. در حقیقت این ایده به حدی حیرت انگیز بود که 48 ساعت بعد از انجام این کار، تعداد مشتریان شرکت به 20 هزار نفر رسید. این شرکت به عنوان بخشی از تصویر برند خود و اقدامی بشر محبت آمیز، به ازای خرید هر جفت عینک، یک جفت عینک دیگر هدیه می دهد. واربی پارکر در رسانه های اجتماعی نیز فعال است و از هشتک هایی مانند #WearingWarby برای شناساندن برند خود به فالوورهایش استفاده می نماید.

2. هد اسپیس

هد اسپیس یک اپلیکیشن برای یادگیری مدیتیشن (مراقبه) با زیبایی شناسی بصری منحصر به فرد است. تصویر زیر شخصیت کارتونی افراد را در هر شکل و اندازه ای نشان می دهد که به تصویر برند کلی مرتبط بوده و هرکس می تواند از آن به عنوان منبعی برای سلامتی و خوشبختی بیشتر استفاده کند. به علاوه، همه آن ها لبخندهایی مسالمت آمیز بر چهره های زیبا و عجیب خود دارند. آنا چریتی، رئیس طراحی این اپلیکیشن می گوید: تیم بر روی برند سازی مجدد مدیتیشن کار کرد، همه فلسفه های عرفانی و تصاویر کلیشه ای مرتبط با آن را حذف کرد و اپلیکیشن را برای عموم مردم قابل دسترس تر ساخت.

ایجاد تصویر برند

همان طور که در بالا اشاره کردیم، تصویر برند یاری می نماید مخاطبان شما در نهایت در خصوص هویت برندی که به وسیله بازاریابی و تبلیغات ایجاد نموده اید مطلع شوند. در بخش های پایین این مقاله به مواردی خواهیم پرداخت که هنگام یادگیری نحوه ایجاد تصویر برند از پایه بهتر است در خصوص آن ها فکر کنیم.

1. تحلیل مخاطبان و شخصیت ها

هر کاری که انجام می دهید باید مورد توجه مخاطبان قرار گیرد و باعث جلب رضایت آن ها گردد. احتیاجها، علایق، ترجیحات، خواسته ها و انتظارات آن ها از این دسته اند. به همین دلیل است که نمی توانید از تحقیقات بازار و تقسیم بازار چشم پوشی کنید. سعی کنید هنگام آشنایی با مخاطبان خود، این 4 مورد را مدنظر داشته باشید.

1.1. جغرافیا

جغرافیا شامل جزئیات مربوط به شهر و کشور آن ها، مانند آب وهوا و جمعیت و چگونگی تأثیر این عادت ها بر خرید است.

1.2. جمعیت شناسی

اطلاعات شخصی مانند سن، جنسیت، تحصیلات، سطح درآمد و طبقه زندگی می تواند تأثیر زیادی در نحوه خرید آن ها داشته باشد.

1.3. روانشناسی

سبک زندگی، علایق، ارزش ها و نگرش آن ها به موضوعات مختلف که می تواند به شما در ارتباط بهتر با آن ها در سطح شخصی یاری کند.

1.4. رفتاری

نحوه رفتار آن ها در محیط خرید بسیار مهم است. مثلا چیزی که در جستجویش هستند و مراحل خریدشان اهمیت بالایی دارند.

2. گزاره ارزش

بعد از اینکه دانستید احتیاجها و خواسته های مشتریانتان چیست، می توانید ایده روشنی را در خصوص آنچه هستید و اینکه چگونه می توانید برای آن ها ارزش ایجاد کنید ارائه دهید. گزاره ارزش تعریف کلی از برند شما است.

گزاره ارزش شما باید بتواند به سؤالات زیر پاسخ دهد:

  • چه چیزی را به مشتریان خود پیشنهاد می دهید؟
  • چگونه و چرا این کار را می کنید؟
  • چه چیزی شما را منحصر به فرد و بهتر از رقبایتان می نماید؟

ببینید چگونه شاپی فای گزاره ارزش خود را در پیغام بازاریابی خود گنجانده است.

با شما از اولین فروش تا فروش بالا

پلتفرمی با تمام ویژگی های فروش برای آغاز، اجرا و توسعه یک کسب وکار

شاپی فای 4 نکته مهم را در تیزر تبلیغاتی خود جای داده است:

  • آغاز
  • فروش
  • بازاریابی
  • مدیریت

این شرکت این 4 آیتم مهم را در صفحه هوم (صفحه اصلی) وب سایت خود نیز آورده است.

3.استراتژی های بازاریابی

امروزه بازاریابی یک عنصر مهم برای ایجاد و رشد یک برند پیروز است. هنگامی که مشتریان ایده آل خود را پیدا کردید، می توانید کمپین های قدرتمندی را برای تبادل نظر با آن ها ایجاد کنید. همچنین می توانید این پیغام ها را در کانال ها و رسانه هایی که مطرح هستند ارسال کنید. بازاریابی رسانه های اجتماعی به طور کلی ایده خوبی است. با اینستاگرام که یکی از شبکه های برتر مجازیست، برای این منظور آغاز کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله آموزش اصولی و حرفه ای برای کسب درآمد از اینستاگرام را نیز مطالعه کنید.

به خاطر داشته باشید که ثبات بسیار مهم است. یکی از مهم ترین مراحل برای ساخت تصویر برند قوی، این است که اطمینان حاصل کنید عملکرد کلی شما ثبات دارد، همه جا و همواره!

در قسمت پایین، نکاتی برای این منظور آورده شده است:

3.1. استفاده از المان های بصری یکسان

در تمام پلتفرم های خود از زیباشناسی بصری یکسانی بهره ببرید. این مورد شامل سبک عکس ها، فیلترها، رنگ ها، نمادها و فونت ها است.

3.2. استفاده از لحن یکسان

از لحن و صدای برند یکسانی بهره ببرید. لحن برای درک کاراکتر بسیار مهم است، بنابراین تمام پلتفرم های شما باید از آن پشتیبانی نمایند.

3.3. تبلیغ صحیح

محتوای خود را تبلیغ کنید. آخرین کتاب الکترونیکی خود را به وسیله ایمیل ارسال کنید، خط محصول جدید خود را در رسانه های اجتماعی معرفی کنید و از تصویر فروش وب سایت خود در آگهی های فیس بوک بهره ببرید. شبکه های مختلفی را در دامنه فروش خود قرار دهید و مخاطبان خود را از شبکه های مختلف جذب کنید.

اکنون پس از ایجاد تصویر برند، بیایید در خصوص نحوه بهبود بخشیدن به آن صحبت کنیم.

چگونه تصویر برندمان را بهبود ببخشیم؟

آیا تصویر برندی را ایجاد نموده اید، اما تا به امروز بازخوردی نداشته ؟ برای بهبود تصویر برند خود، باید چه کارهایی انجام دهید؟

بهبود برند، یک فرایند سریع سه مرحله ای است که شامل موارد زیر می گردد:

  • جمع آوری بازخورد
  • نتیجه گیری معنادار
  • تکرار در صورت احتیاج

1. جمع آوری بازخورد

باید بدانید مردم از فروشگاه شما چه تصوری دارند تا بتوانید آن را بهبود ببخشید. روش های زیادی برای جمع آوری بازخورد وجود دارد. شما می توانید با خواندن نظرات مشتریان در سایت خود یا رسانه های اجتماعی، رویکردی منفعلانه داشته باشید. همچنین می توانید بینش هایی را از تجزیه وتحلیل عملکرد فروشگاه خود جمع آوری کنید. برای دستیابی به رویکردی منفعلانه تر، می توانید از نظرسنجی و پرسشنامه بهره ببرید.

در قسمت پایین پرسشنامه ای طراحی شده است که شما می توانید پس از اولین خرید مشتری، این پرسشنامه را برای او ارسال کنید.

  • از خرید اخیر خود تا چه حد راضی هستید؟ (نمره 1 تا 10 دهید)
  • چقدر محتمل است ما را به یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود معرفی کنید؟(نمره 1 تا 10)
  • از خرید خود راضی هستید؟(بله/ خیر)
  • کمی بیشتر برایمان بگویید. (پاسخ باز)

2. نتیجه گیری معنادار

وقتی می گوییم نتیجه گیری معنادار، منظور جمع آوری هر چه بیشتر داده ها برای امتحان کردن و فهمیدن چیزهایی است که ممکن است باعث آنالیز های اشتباه یا نادرست شوند. مقایسه جزئیات سفارش مشتری با نتایج پرسشنامه تصویر برند آن ها به شما یاری خواهد نمود

3. تکرار در صورت احتیاج

ساخت و بهبود تصویر برند همه کارهایی تکراری هستند. تا آنجا که می توانید به کاوش در داده های خود بپردازید. نتیجه گیری معناداری بگیرید که برای استراتژی تصویر برند شما مورد استفاده قرار بگیرد و منطقی باشد. تغییرات را پیاده سازی کنید و تأثیر آن را ببینید. با گذشت زمان، می توانید از همان تکنیک های جمع آوری داده مشابه بهره ببرید تا ببینید پیروز به بهبود تصویر برند خود شده اید یا خیر.

اگر پیروز نشدید، دوباره تکرار کنید!

نتیجه گیری

به دلیل افزایش رقابت در بازار، ایجاد یک برند متفاوت و یک تصویر قوی از اهمیت خاصی برخوردار است. کسب وکارهایی که برای آشنایی با احساسات مشتریان، زمان کافی در اختیار دارند و برای محقق ساختن خواسته های آن ها کوشش می نمایند، همواره یک مزیت رقابتی دارند. همانگونه که گفته شد، یکی از مهمترین روش های معرفی تصویر بصری، استفاده از شبکه های اجتماعی برای فراوری محتوا و درآمدزایی است. یکی از این شبکه های مهم یوتیوب نام دارد. برای آشنایی بیشتر با این پلتفرم، با روش های اصولی کسب درآمد از یوتیوب آشنا شوید. در خاتمه، منتظر دریافت سوالات و تجربیات شما از این طریق هستیم.

asemaneto.ir: آسمان تو: خرید بلیط پرواز، تور های لحظه آخری مسافرتی

iraniro.ir: تور ایران | گردشگری ایران، سفر به مشهد، اصفهان، تهران، کیش، قشم، یزد، تبریز، اخبار ایران

anti6.ir: آخرین خبر: اخبار و مقالات روز دنیا را اینجا بخوانید

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 108854

به "تصویر برند چیست و چگونه به یک کسب و کار یاری می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر برند چیست و چگونه به یک کسب و کار یاری می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید