بی رقیب به معنای واقعی، لالیگا بهتر از بارسلونا پیدا نمی کند

به گزارش مجله سرگرمی، مهم نیست مدیر و مربی و بازیکن چه کسی باشد، بارسلونا از تخت پادشاهی لالیگا پایین نمی آید.

بی رقیب به معنای واقعی، لالیگا بهتر از بارسلونا پیدا نمی کند

به گزارش، بارسلونای والورده نه مثل بارسلونای گواردیولا علاقه ای به مالکیت توپ دارد و نه مثل بارسلونای مدل تیتو ویلانوا بلد است امتیازاتش را 3 رقمی نماید. اما رسیدن به عنوان قهرمانی را به خوبی از همه مربیان پیشین بارسلونا تقلید می نماید. قهرمان شدن در لالیگا، انگار کاری تکراری برای همه مدیران و مربیان بارسلونا شده است.

بیست وششمین قهرمانی در تاریخ لالیگا

با کسب عنوان قهرمانی در این فصل از رقابت های لالیگا، حالا بلوگرانا با 26 عنوان قهرمانی در تاریخ این رقابت ها بعد از رئال مادریدی که 33 قهرمانی در اختیار دارد، در صندلی دوم قرار می گیرد. از این 26 قهرمانی، 16 بار در طی سه دهه اخیر بوده، که در نوع خود جالب است.

والورده در راستا بزرگان

ارنستو والورده با تکرار قهرمانی خود در بارسلونا در دومین سال پیاپی، بعد از بزرگانی همچون انریکه، گواردیولا و فن خال به ششمین مربی تاریخ بارسلونا تبدیل شد که در لالیگا پیروز به دبل در قهرمانی شده است. شاید طرفداران بارسلونا در سراسر جهان از سبک بازی تیم شان راضی نباشند، اما نمی گردد منکر آن شد که مربی اسپانیایی راه قهرمان شدن در لالیگا را بلد است.

بارسلونا و عصر جدید

طی 11 سال اخیر بارسلونا تیم اول اسپانیا بوده و 8 بار فاتح لالیگا شده است. از طرفی هر 3 سالی که عنوان قهرمانی را از دست داده، حداقل پیروز به کسب رتبه دوم جدول شده است. حالا طرفداران بارسلونا با این آمار می توانند در مقابل رقبای مادریدی خود فخر فروشی نمایند. در جشن قهرمانی بارسلونا بازیکنان این تیم با لباسی حاضرشدند که به 8 قهرمانی شان در 11 سال اخیر اشاره می شد.

3 دهه افتخار و اقتدار

در 29 سال اخیر بارسلونا پیروز به کسب 16 قهرمانی شده است. این آمار زمانی جالب توجه است که بدانیم در این سال ها رئال مادرید فقط 8 بار این عنوان را مال خود نموده ، یعنی فقط نصف دشمن دیرینه خود بر بام اسپانیا رفته و جام را به مادرید برده است.

از لاپورتا و راسل تا بارتومئو

خوان لاپورتا، مدیر عامل اسبق بارسلونا با آوردن ستاره هایی مثل رونالدینیو و دکو عصری جدید در تاریخ آبی و اناری ها را آغاز و آغاز به درو کردن جام های قهرمانی کرد و بعد از آن نوبت به ساندرو راسل رسید. او هم در صندلی مدیرعاملی، تیمی را رهبری کرد که فاتح لیگ داخلی اسپانیا شد، اما در نهایت به دلیل مسائل پولشویی به زندان افتاد و جای خود را به بارتومئو داد. هیچ چیزی تغییر نکرد. بارسلونا هم چنان قهرمان لالیگا می گردد.

با مسی هیچ چیز غیر ممکن نیست

پسر بچه خجالتی آرژانتینی حالا پر افتخار ترین بازیکن تاریخ بارسلونا است. او به جز کسب عناوین فردی متعدد، 34 قهرمانی با بارسلونا به دست آورده که 2 عنوان قهرمانی از آندرس اینیستا بیشتر است و با توجه به آمادگی جسمانی اش می تواند این آمار را ارتقا دهد. مسی در لالیگا هم بیشتر از هر بازیکن دیگری پیروز به کسب قهرمانی با بارسلونا شده است. فوق ستاره آرژانتینی حالا به اولین بازیکنی در تاریخ بارسلونا تبدیل شده که تعداد قهرمانی هایش با بارسلونا در لالیگا را 2 رقمی نموده است.

2 جام باقی مانده در ادامه فصل

شاگران والورده فرصت خوبی برای تاریخ سازی دارند و باید در فینال کوپادلری برابر والنسیا حاضر شوند و نیز در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر لیورپول بازی نمایند تا بعد از 3 سال دوباره بزرگترین جام باشگاهی اروپا را مال خود نمایند.

خلاصه بازی بارسلونا و لوانته در 8 اردیبهشت 98 + فیلم

مسی برای اولین بار جام را بالای سر می برد

بارسلونا 1 - 0 لوانته / قهرمانی آبی اناری پوشان قطعی شد

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21329

به "بی رقیب به معنای واقعی، لالیگا بهتر از بارسلونا پیدا نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی رقیب به معنای واقعی، لالیگا بهتر از بارسلونا پیدا نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید