افتتاح 40 هکتار گلخانه در لرستان، 1500 هکتار گیاه دارویی کشت شد

به گزارش مجله سرگرمی، گودرز امیری در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه 54 واحد در حوزه صنعت و معدن لرستان فعال گردیده است، گفت: مجوز تغییر کاربری فاز چهار کارخانه سیمان دورود اخذ گردیده و تسهیلات آن تصویب گردیده است.

افتتاح 40 هکتار گلخانه در لرستان، 1500 هکتار گیاه دارویی کشت شد

ظرفیت فراوری 100 هزار تن ماهی در لرستان

وی میزان سرمایه گذاری صندوق توسعه بخش کشاورزی لرستان را 47 میلیارد تومان اظهار داشت و گفت: تسهیلات این صندوق به تشکل های کشاورزی و تامین ضمانت در بانک ها برای تشکل ها اختصاص پیدا می نماید.

معاون اقتصادی استاندار لرستان با اشاره به احداث فاز اول پرورش ماهی خاویار با حجم سرمایه گذاری شش میلیارد تومان در پلدختر، مطرح کرد: اگر فازهای بعدی این مجتمع تکمیل گردد مجموع سرمایه گذاری آن به 80 میلیارد تومان و اشتغال 100 نفر خواهد رسید.

امیری میزان فراوری ماهی لرستان را 27 هزار تن اظهار داشت و گفت: زیرساخت و پروژه های دیگری نیز در این حوزه در حال انجام است 16 هزار تن دیگر به میزان فراوری ماهی استان اضافه می گردد.

وی بیان داشت: ظرفیت لرستان تا 100 هزار تن فراوری ماهی است که باید زیرساخت های لازم در این زمینه ایجاد گردد.

افتتاح 40 هکتار گلخانه در لرستان

معاون اقتصادی استاندار لرستان با اشاره به آغاز عملیات گاوداری دو هزار راسی گریت، بیان داشت: همچنین مجتمع پرورش ماهی در قفس در سد ایوشان اجرا گردیده و طرح توسعه آن با مبلغ هفت میلیارد تومان عملیاتی خواهد شد.

امیری با اشاره به ادامه عملیات اجرایی گاوداری دو هزار راسی الیگودرز، گفت: هم اکنون پیشرفت این گاوداری 85 درصد بوده که تا سرانجام سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه حدود 230 هزار تن فراوری شیر در استان داریم، گفت: از این میزان 200 هزار تن در استان مصرف می گردد و 30 هزار تن نیز به خارج از استان صادر می گردد.

معاون اقتصادی استاندار لرستان با اشاره به گلخانه 10 هکتاری کشت و صنعت لرستان، توضیح داد: همچنین 20 هکتار دیگر در این مجتمع آغاز گردیده است.

امیری با اشاره به بهره برداری از 40 هکتار گلخانه در لرستان، اضافه کرد: 170 هکتار دیگر عملیات اجرایی گلخانه در استان آغاز گردیده است.

1500 هکتار گیاه دارویی کشت شد

وی با تاکید بر اینکه برای اجرای سیستم آبیاری نوین طی یک سال گذشته 350 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد، گفت: این امر موجب شد بحش اعظمی از اراضی کشاورزی استان آبی گردد.

معاون اقتصادی استاندار لرستان با اشاره به ایستگاههای پمپاژ آب کشاورزی در استان، گفت: 14 پروژه در این حوزه داریم که 11 مورد از آنها تا سرانجام سالجاری افتتاح می گردد و ما بقی تا شهریور 98 تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.

امیری با اشاره به طرح الگوی کشت کشاورزی استان نیز، گفت: در این راستا رسانه ها در زمینه توسعه کشت های گلخانه ای، سیستم های نوین آبیاری و ... فرهنگسازی نمایند.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران بخش خصوصی آمادگی سرمایه گذاری و مشارکت با صاحبان اراضی کشاورزی را دارند، گفت: همچنین 85 درصد هزینه سیستم آبیاری نوین را دولت پرداخت می نماید.

معاون اقتصادی استاندار لرستان با تاکید بر توسعه گلخانه های کوچک و بزرگ در لرستان، اضافه کرد: همچنین کاشت درختان مثمر در اراضی شیب دار و منابع ملی طی سال گذشته در سطح هزار و 500 صورت گرفت و در این زمینه پنج میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شد و حدود هزار و 200 هکتار گیاهان دارویی در استان کشت شد.

امیری توضیح داد: متقاضیان می توانند در این زمینه به جهاد کشاورزی و منابع طبیعی مراجعه نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3730

به "افتتاح 40 هکتار گلخانه در لرستان، 1500 هکتار گیاه دارویی کشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 40 هکتار گلخانه در لرستان، 1500 هکتار گیاه دارویی کشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید