اعتراف مامور سابق سیا: کلینتون مانع کشتن بن لادن در 1998 شد

به گزارش مجله سرگرمی، یک مامور سابق سیا در فیلمی مستند درباره حملات 11 سپتامبر گفت، این سازمان موقعیت اسامه بن لادن را پیش از این حادثه تعیین کرده بود اما بیل کلینتون به دلیل تلفات غیرنظامیان با کشتن او مخالفت کرد.

اعتراف مامور سابق سیا: کلینتون مانع کشتن بن لادن در 1998 شد

به گزارش خبرنگاران، در این فیلم مستند موسوم به طولانی ترین جنگ، باب گرنی، رییس سابق منطقه اسلام آباد سیا می گوید، این سازمان در روز 20 دسامبر 1998 اطلاعاتی دریافت کرد مبنی بر این که اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده در قندهار افغانستان است.

به گفته گرنی، سیا که به دنبال استفاده از این اطلاعات و کشتن بن لادن بود، پیشنهاد به کار گیری بمبی را ارائه کرد که در خروجی محل سکونت بن لادن منفجر شود.

این مقام سابق سیا ادامه داد، در خصوص طرح این حمله با مقامات صحبت و نتیجه گیری شد که این حمله کاملا غیرممکن بوده و مقامات اظهار کرده اند که در صورت انجام آن، عوامل زندانی خواهند شد.

گرنی که توقف این حمله را با قانونی امضا شده از سوی بیل کلینتون، رییس جمهور وقت آمریکا مرتبط دانست، گفت، کلینتون از این حمله جلوگیری کرد.

این مستند همچنین شامل فایلی صوتی است که گفته می شود مربوط به کلینتون است. او در این فایل می گوید، بن لادن می تواند در فرصتی دستگیر شود. وی ادامه می دهد، می توان بر مبنای این اطلاعات بن لادن را کشت اما 300 زن و کودک نیز در این حمله کشته خواهند شد.

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور نوروز، بهار

huseynvahedi.ir: وبلاگ واحدی | من یک جهانگرد هستم

indiaro.ir: تور هند ارزان قیمت| تور بمبئی، گوا، آگرا، جیپور، تور مثلث طلایی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 87220

به "اعتراف مامور سابق سیا: کلینتون مانع کشتن بن لادن در 1998 شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف مامور سابق سیا: کلینتون مانع کشتن بن لادن در 1998 شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید