آیا نامزدم بیماری روانی دارد؟

به گزارش مجله سرگرمی، بسیاری از بیماران و خانواده ها به حق از عواقب اطلاع دادن به خواستگار یا نامزد بیمار درباره بیماری روانپزشکی قبلی فرد نگرانند.

آیا نامزدم بیماری روانی دارد؟

به گزارش ، خانواده و بیماران باید بدانند اگر پیش از عقد، همسر خود را از سابقه بیماری روانپزشکی و مصرف داروی خود آگاه ننمایند، ممکن است بعدا در صورت شکایت شریک زندگی با مسائل قانونی روبرو شوند و مشخصا دادگاه ایشان را به دلیل فریب از مواردی از حقوقشان در ارتباط با همسر و زندگی مشترک محروم کند. توصیه اکید ما این است که پیش از عقد...

یکی از پرسش های مهم برای بیماران روانپزشکی و خانواده ایشان این است که آیا می گردد درباره بیماری روانپزشکی فرد به نامزد یا خواستگار فرد بیمار چیزی نگفت؟

یک نگرانی همیشگی

اگر فرد بیمار یا خانواده اش به هر دلیل از گفتن حقیقت بیماری روانپزشکی به شریک زندگی فرد اجتناب نمایند، باید تا سال ها با این نگرانی همیشگی سر نمایند که اگر این راز برملا بگردد، چه واکنشی از طرف فرد تازه وارد در انتظار ایشان خواهد بود. این در حالی است که به ویژه تعدادی از بیماران روانپزشکی احتیاجمند مصرف طولانی مدت دارو هستند و باید مصرف دارو را هم پنهانی ادامه دهند و به ویژه در شرایط خاصی مانند مسافرت یا مهمانی چند روزه این نگرانی پررنگ تر خواهد شد.

این در حالی است که عموما هرچه این مسأله دیرتر با شریک زندگی درمیان گذاشته گردد، احتمالا واکنش وی نیز تندتر خواهد بود، چون احساس فریب طولانی تری به همراه خواهد داشت.

احتیاج به حمایت در صورت عود بیماری

مبتلایان به بیماری های روانپزشکی در طول عمر و با اتفاقات و استرس های شغلی اجتماعی و حتی بدنی مانند بارداری ممکن است دچار عود بیماری شوند. این مسأله بسیار مهم است که این افراد در این شرایط مورد حمایت همسر خود قرار بگیرند تا زودتر بهبود پیدا نمایند. حال شرایطی را فرض کنید که عود بیماری همزمان گردد با اطلاع همسر از سابقه قبلی بیماری روانپزشکی فرد؛ احتمال فراوانی وجود دارد که در این شرایط همسر نه تنها از فرد حمایتی نکند بلکه ناراحت و عصبانی اقدام به ترک همسرش بکند و همین مسأله به تشدید شرایط ناگوار بیمار منجر گردد.

احتمال عواقب قانونی

خانواده و بیماران باید بدانند اگر پیش از عقد، همسر خود را از سابقه بیماری روانپزشکی و مصرف داروی خود آگاه ننمایند، ممکن است بعدا در صورت شکایت شریک زندگی با مسائل قانونی روبرو شوند و مشخصا دادگاه ایشان را به دلیل فریب از مواردی از حقوقشان در ارتباط با همسر و زندگی مشترک محروم کند. توصیه اکید ما این است که پیش از عقد فرد بیمار همراه نامزدش به روانپزشک معالج مراجعه نمایند و روانپزشک در حضور بیمار یا با اجازه او درباره بیماری و علائم و شرایط بیمار شرح دهد و به سوالات فرد نیز پاسخ دهد. چرا که روانپزشک این موارد را در پرونده ثبت می نماید و در آینده نیز می تواند در صورت بروز مشکل حقوقی شهادت بدهد که فرد با اطلاعات کافی وارد زندگی شده است نه این که فریب خورده باشد.

بسیاری از بیماران و خانواده ها به حق از عواقب اطلاع دادن به خواستگار یا نامزد بیمار درباره بیماری روانپزشکی قبلی فرد نگرانند. واقعیت این است که بدترین اتفاق این است که تعدادی از افراد پس از آگاه شدن ماجرا از ازدواج پشیمان می شوند. اما بسیاری از آنان هم پس از مشورت با پزشک و صحبت با خود بیمار با قبول مسئولیت و حمایت از بیمار ازدواج می نمایند. تردید نکنید صداقت در این مسیر بهترین راه است و اگر بنا به جدایی افراد باشد، بی صداقتی عموما تنها جدایی را به تاخیر می اندازد. تاخیری که اصلا خوب نیست. یک رابطه اگر پیش از عقد و با صداقت قطع گردد بهتر است تا چند سال بعد با یک فرزند و متعاقب ناراحتی و عصبانیت و اتهام فریب و خاطره های بد بی شمار؟ خودتان انتخاب کنید.

منبع: چاردیواری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9242

به "آیا نامزدم بیماری روانی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا نامزدم بیماری روانی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید